نقد و بررسی تخصصی گوشی اسند میت 7 هواوی [قسمت پنجم: بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض گوشی ]

در قسمت چهارم بررسی اسند میت 7 هواوی به معرفی گوشی و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید. اپلیکیشن‌های وب گردی میت 7 همانند دیگر دستگاه‌های […]

در قسمت چهارم بررسی اسند میت 7 هواوی به معرفی گوشی و بررسی گالری، پلیر‌ها، کیفیت صدا و دوربین آن پرداختیم. هم اینک در ادامه این مقاله و در قسمت پایانی آن به بررسی اپلیکیشن‌های وب‌گردی و دیگر برنامه‌های پیشفرض این گوشی خواهیم پرداخت. پس در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

اپلیکیشن‌های وب گردی میت 7

همانند دیگر دستگاه‌های هوشمند اندرویدی، گوشی اسند میت 7 هواوی نیز به دو برنامه در زمینه مرورگری تحت وب مجهز است و از این نظر مسلما تمامی نیاز‌های شما را در حوزه وب‌گردی برطرف خواهد کرد. مرورگر اندرویدی موجود در این سیستم عامل از نظر کاربردی شباهت بسیار زیادی به مرورگر کروم گوگل دارد، اما در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که مرورگر کروم از رابط کاربری و قابلیت‌های بسیار بهتر و بهبود یافته‌تری نسبت به مورد اول برخوردار است. البته مسلما یکی از مزیت‌های کار با مرورگر کروم گوگل، ورود به آن توسط حساب کاربری گوگل خود بوده و در این صورت به تمامی زبانه‌ها، تاریخچه صفحات مرور شده و دیگر موارد دسترسی خواهید داشت.

دیگر برنامه‌های از پیش نصب شده و کاربردی میت 7

مسلما یکی از بهترین برنامه‌های پیش‌فرض گوشی میت 7 هواوی، اپلیکیشن Phone Manager می‌باشد. این برنامه دسترسی گسترده‌ای به تنظیمات گوشی داشته و امکان مدیریت تمامی آنها را برای شما فراهم خواهد کرد. قابلیت مدریت و کنترل اطلاعات خصوصی پیام‌های متنی و مکالمات، تنظیمات حالت سکوت گوشی، بهینه سازی عملکرد گوشی، تنظیم میزان دسترسی برنامه‌ها به بخش‌های مختلف گوشی، کنترل شبکه‌های اینترنتی گوشی و مدیریت میزان مصرف باتری از جمله این موارد خواهند بود. همچنین این گوشی از ویژگی “خالی سازی حافظه موقت گوشی با استفاده از یک دکمه” پشتیبانی کرده و ارائه پیشنهاداتی جهت بستن برنامه‌های پرمصرف جهت صرفه جویی در مصرف باطری گوشی از دیگر قابلیت‌های مفید و کاربردی این اپلیکیشن‌ می‌باشد. تمامی این موارد، ویژگی‌های بسیار باارزشی می‌باشند که تولید‌کنندگان بسیار کمی به قرار دادن آنها بر روی گوشی خود اقدام می‌ورزند.

گوشی هوشمند میت 7 به طور پیش‌فرض به برنامه پولاریس آفیس نسخه 4.0 مجهز بوده و به همین دلیل در ابتدای کار می‌توان به راحتی به ویرایش فایل‌های متنی و سندهای خود بپردازید. این برنامه از فایل‌ها Word و Excel و همچنین PowerPoint در هر دو نگارش 2003 و 2007 پشتیبانی کرده و علاوه بر آن قادر است، فایل‌های PDF را نیز باز کند. همچنین این برنامه به عنوان جستجوی‌گری قوی در میان حافظه گوشی عمل کرده و از این نظر دارای استفاده‌های فرعی نیز می‌باشد.

علاوه بر آن این گوشی دارای اپلیکیشن جستجوگر فایل بسیار مناسبی به نام File Manager نیز می‌باشد و در ابتدای صفحه، دارای دو زبانه به نام‌های categories و Local می‌باشد. در بخش اول می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را بر اساس محتوا و فرمت آن جستجو کنید. بخش دوم نیز خود به دو قسمت حافظه داخلی و جانبی تقسیم می‌شود و کاربر می‌تواند به صورت دقیق به مکان فایل‌های خود دسترسی داشته باشد. یکی دیگر از مزایای این برنامه، پشتیبانی آن از فایل‌هایی با فرمت ZIP می‌باشد و می‌توانید به آسانی این فایل‌ها را بگشاید. یکی از بهترین قابلیت‌های این برنامه مجهز، استفاده از ویژگی سنسور اثر انگشت آن می‌باشد. در واقع در زبانه دوم این برنامه بخشی به نام Safe وجود دارد که در این پوشه، فایل‌های شخصی کاربر قرار گرفته و تنها با اسکن صحیح اثر انگشت کاربر گشوده خواهد شد. این ویژگی برنامه File Manager را ستایش می‌کنیم.

مسلما شگفت‌های بخش دوربین میت 7 تمامی ندارد و این بار برنامه‌های مختلفی در این زمینه به کمک دوربین این گوشی می‌آیند. اپلیکیشن Magnifier (ذره بین) یکی از این برنامه‌هاست که به منظور عکاسی از اجسام و اشیا بسیار نزدیک بکار می‌رود. همچنین برنامه دیگری به نام Mirror (آیینه) وجود دارد که بیشتر کاربران جنس مونث خود را مورد هدف قرار می‌دهد و به منظور مشاهده چهره خود بکار می‌رود و دارای قابلیت‌های تنظیم و تطابق روشنایی و بزرگنمایی تصویر می‌باشد.

همچنین برنامه‌های استاندارد دیگری مانند اپلیکیشن‌های ضبط صدا، چراغ قوه، ماشین حساب، تقویم، ساعت، پیش‌بینی وضع آب و هوا و مواردی این چنین وجود دارد که امروزه وجود این برنامه‌ها در یک دستگاه هوشمندی امری عادی و در عین حال ضروری است.

در زمینه دریافت اطلاعات مکانی، گوشی میت 7 از برنامه مشهور و پرطرفدار Google Maps جهت ناوبری هرچه بهتر کاربران استفاده می‌کند. از مزایای این برنامه، پشتیبانی آن از نسخه تحت وب همین نقشه می‌باشد که از نظر کاربردی دارای رابط کاربری یکسانی است. گرچه به منظور دریافت اطلاعات کامل و بهره‌گیری از تمامی مزایای آن می‌بایست به شبکه اینترنتی آنلاین اتصال داشته باشید. استفاده از نمای خیابان و یا فعال نمودن قطب‌ نمای دیجیتالی این برنامه جزو پُرکاربرد ترین و جالب‌ترین ترفند‌ها به حساب می‌آید.

یکی از بهترین ویژگی‌های داشتن یک گوشی هوشمند، توانایی یک کاربر در دریافت و دانلود برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف و مورد دلخواه خود است. در سیستم عامل اندروید، بهترین منبع به منظور دریافت این اپلیکیشن‌ها، برنامه Google Play Store می‌باشد. از بهترین ویژگی‌های این برنامه، انتخاب بهترین برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها در موضوعات مختلف و ارائه پیشنهاد دانلود آنها به کاربر خود است. این برنامه راه‌های بسیار زیادی را در پیش‌رویتان قرار خواهد داد و مطمئنا با ورود به این فروشگاه به برنامه مورد علاقه خود خواهید رسید. همچنین به دلیل همبستگی کامل این برنامه با سیستم عامل اندروید، دانلود و نصب هر برنامه تنها به چند عدد لمس نمایشگر نیاز داشته و کار بس آسانی به شمار می‌آید.

سخن پایانی

مطمئنا طراحی و تولید گوشی سطح بالای میت 7 از طرف هواوی، گامی منطقی به منظور ورود به بازار فبلت‌ها، بعد از عرضه دو محصول میان‌رده در این سری می‌باشد. این گوشی از نظر ویژگی‌ها و خصوصیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، فاصله بسیار کمی با دیگر رقبای سر سخت و قدرتمند خود داشته و حتی در بعضی حوزه‌ها به طور کامل از آنها پیشی گرفته است.

ظاهر بسیار زیبا و حرفه‌ای این فبلت چینی کافیست تا توجه کاربران و خریداران گوشی هوشمند را به سمت جلب کند و کیفیت ساخت بالای آن، توقعات کاربران را از این گوشی متناوبا بالا می‌برد. مسلما تمامی این موارد به زودی به تحقق خواهند پیوست. صادقانه می‌توان گفت که این گوشی قدرتمند به منظور رقابت با فبلت‌های سطح بالایی چون آیفون 6 پلاس اپل و گلکسی نوت 4 سامسونگ پای به میدان رقابت گذاشته و تا زمان از پای درنیاوردن رقبای خود، شکست را نخواهد شناخت.

اسند میت 7

در حقیقت کمپانی چینی هواوی درنهایت موفق به تولید گوشی‌ هوشمند سطح بالایی شد که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و ظاهر بسیار خوب و ارگونومی مناسبی دارد. گرچه ابعاد آن کمی بزرگ بنظر می‌رسد. اما یکی از مواردی که در بخش طراحی و ظاهر گوشی میت 7 به آن اشاره شد، شباهت بسیار زیاد این گوشی به فبلت وان مکس اچ‌تی‌سی است. حتی شباهت قسمت‌هایی از بدنه این گوشی (بخش پشتی آن) به طور واضح و آشکاری قابل تشخیص بوده و نزدیکی بسیار زیادی به طراحی شرکت اچ‌تی‌سی دارد. شاید این جمله قبلا تکرار شده باشد اما جهت تاکید باید گفت که طراحی این گوشی، ارگونومی و خوش دستی بدنه و کیفیت ساخت آن بسیار عالی و شگفت‌آور است.

قرار گیری حسگر اسکنر اثر انگشت بر روی این گوشی بسیار سوپرایز کننده بود. صادقانه باید گفت که هواوی تنها به گذاشتن این حسگر بر روی گوشی اقدام نکرده و عملکرد این حسگر در شرایط مختلف هم پای بزرگترین پرچمداران بازار، همانند سری گلکسی سامسونگ و آیفون اپل، در حال پیشروی است. کار با این حسگر بسیار ساده و روان بوده و پاسخ آن به کاربر بسیار سریع است. این سرویس جهت باز کردن قفل صفحه گوشی، محافظت از محتوا و حریم خصوصی کاربر، دسترسی محدود به برنامه‌ها و پرداخت‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دقت تصویر نمایشگر این گوشی همانند رقبا سطح بالای خود برابر مقدار QHD نیست، اما این مقدار برای میت 7 آنقدر بالا هست که باعث شود، چگالی تصویر نمایشگر این گوشی از میزان دقت تصویر رتینا (میزان دقتی که با چشم غیر مسلح می‌توان پیکسل‌های نمایشگر را به طور مجزا تشخیص داده و مقدار آن برابر 326 پیکسل است) بالاتر باشد. علاوه بر آن، تصاویر به نمایش درآمده بر روی نمایشگر این فبلت بسیار شارپ بوده و دارای کنتراست بسیار عالی به همراه طیف رنگی بسیار گسترده و قابلیت خوانایی بسیار بالا زیر نور مستقیم آفتاب می‌باشد. از دیگر ویژگی‌هی کاربردی آن، امکان کار با نمایشگر گوشی در هنگام پوشیدن دستکش، در صورت نیاز می‌باشد.

تراشه کیرین 925 موجود بر روی گوشی میت 7 بسیار سریع است گرچه سطح عملکرد آن کمی از تراشه اسنپدراگون 801 کوآلکام پایینتر است. البته در حال حاضر تراشه‌های قدرتمند دیگری مانند اسنپدراگون 805 و 810 نیز موجود می‌باشند و کار رقبات میت 7 را با دیگر رقبا کمی سخت می‌کند. اما بهتر است بدانید که در این حوزه خبر‌های بد همچنان ادامه دارد و واحد گرافیکی این تراشه به نام مالی T628 نیز توان رقابت پایاپای با دیگر همتایانه خود را نداشته و نتایج بسیار متحیر کننده‌ای را از خود برجای نگذاشت. مسلما تمامی این موارد می‌تواند به عنوان جنبه‌ای منفی برای این گوشی به حساب آمده و از دلایل روی برگرداندن کاربران به حساب آید. در نهایت وجود سه گیگابایت حافظه RAM به انجام چندین وظیفه به طور همزمان کمک خواهد کرد. گرچه باید بدانیم که نسخه 16 گیگابایتی این گوشی تنها دارای دو گیگابایت حافظه RAM است.

دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی تصاویر بسیار باکیفیتی را از خود برجای گذاشته و باعث خوشحالیمان شد. گرچه حالت فیلمبرداری این گوشی در بهترین حالت خود تنها از دقت 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. مسلما با وجود  این سطح از مشخصات، میت 7 نمی‌تواند با رقبای سر سخت خود در این زمینه رقابت کند. گرچه آیفون 6 پلاس اپل نیز از همین مشکل رنج می‌برد. ظرفیت باطری این گوشی غول آسا نیز به عدد 4100 میلی آمپر ساعت می‌رسد که کمی خوشحال کننده است. اما بعد از بررسی تست‌های مربوط به دوام باتری گوشی متوجه شدیم که زمان عمر باتری در حالت آماده بکار یا استندبای کمی دور از انتظار بوده و احتمالا این مسئله به دلیل عدم بهینه سازی مصرف انرژی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای این گوشی می‌باشد. به همین دلیل امتیاز دوام باطری میت 7 از گوشی‌های رقیب خود، آیفون 6 پلاس اپل و گلکسی نوت 4 سامسونگ کمی پایینتر بوده و از رقبات نزدیک با آنها باز ماند.

در حال حاضر گوشی اسند میت 7 هواوی در بازار‌های ایران با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان برای نسخه 32 گیگابایتی و یک میلیون و دویست هزار تومان برای نسخه 16 گیگابایتی در حال فروش است.

 

دیگر ویژگی‌های گوشی اسند میت 7 که در روال بررسی وتست‌های گوشی متوجه آن شدیم:

– برخورداری گوشی از بدنه آلومینیومی و مستحکم به همراه حاشیه نمایشگر بسیار کم

– صفحه نمایش 6 اینچی از نوع آی‌پی‌اس با قابلیت نمایش عمیق رنگ‌های مشکی و توان نسبتا راضی کننده در نمایش تصاویر زیر نور خورشید

– دوام باطری گوشی بسیار عالی بود اما از یک باطری با ظرفیت 4100 میلی آمپر ساعت بیشتر از آن انتظار می‌رفت

– پشتیبانی از گستره عظیمی از شبکه‌های مخابراتی مانند LTE با استاندارد  Cat.6، به همراه برخورارداری از دو شیار سیم کارت

– عملکرد سخت‌افزاری مناسب، قدرت CPU نسبت بالا، عملکرد واحد گرافیکی نه چندان شگفت‌آور

– بلندی صدای بلندگوی گوشی نسبتا پایین بود اما وضوح و دقت خروجی صدای گوشی قابل ستایش و تحسین بود

– استفاده از کاربر پسندانه‌ترین و روان‌ترین سنسور اسکن اثر انگشت تا به امروز

– مجهز به دوربینی قدرتمند با قابلیت ثبت تصاویر با جزئیات بالا به همراه امکان ثبت تصاویر پاناروما با دقت 60 مگاپیکسل

– کیفیت تصاویر ضبط شده در حالت فیلمبرداری گوشی بسیار مناسب است اما برای یک گوشی با این سطح قیمتی می‌بایست گزینه فیلمبرداری با دقت 4K نیز اضافه می‌شد

– ویدئو پلیر این گوشی از تمامی فرمت‌ها و کدک‌های صوتی و تصویری بجز AC3، پشتیبانی می‌کند

– رابط کاربری اموشن نسخه 3.0 این گوشی بسیار روان و ساده بوده و دارای قابلیت‌ها و تنظیمات بسیار زیادی است و ابزار‌های بسیار زیاد و مفیدی را پیش‌روی کاربران قرار می‌دهد

در پایان باید گفت که رقیبان جدی این گوشی، فبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند آیفون6 پلاس اپل، گلکسی نوت4 سامسونگ، وایب Z2 پرو لنوو، جی4 الجی، فایند 7 اوپو، لومیا 1520 نوکیا و وان مکس اچ‌تی‌سی می‌باشند.

 

خلاصه این قسمت: در ابتدای این مقاله به بررسی اپلیکیشن‌های وب گردی میت 7 پرداختیم. همانند دیگر گوشی‌های اندرویدی، این فبلت نیز از دارای دو مرورگر کروم و برنامه پیش‌فرض اندرویدی بوده و البته وب‌گردی با برنامه کروم گوگل مزیت‌های حاص خودش را خواهد داشت. از دیگر برنامه‌های از پیش نصبه شده و مجهز میت 7، اپلیکیشن Phone Manager بود که تقریبا تمامی تنظیمات اساسی گوشی را در دست گرفته و اجازه کنترل و مدریت آنها را توسط کاربر خود خواهد داد. همچنین این گوشی دارای برنامه‌های کاربردی از پیش نصب شده مفید دیگری مانند پولاریس آفیس نسخه 4.0، File Manager، Magnifier، Mirror و  اپلیکیشن‌های ضبط صدا، چراغ قوه، ماشین حساب، تقویم، ساعت، پیش‌بینی وضع آب و هوا می‌باشد. دو برنامه دیگر بنام‌های Google Maps و Google Play Store  نیز که محصول شرکت گوگل می‌باشند، دارای قابلیت‌های بی‌نظیری بوده و به ترتیب در مکان‌یابی و دانلود برنامه‌های از میان گستره عظیمی از اپلیکیشن‌ها، به کاربران خود خدمات می‌دهند.

 

پایان قسمت نهایی

در پایان این بررسی کدامیک از ویژگی‌های این گوشی مورد توجهتان قرار گرفت؟ آیا این گوشی در بازار‌های ایران فروش خوبی را تجربه خواهد کرد؟! لطفا نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال