دو گوشی P9 و P9 Plus هوآوی سرانجام رسما رونمایی شدند؛ چیپ کایرین 955، دوربین دوگانه لایکا

بعد از مدت‌های فراوان و پس از انتشار شایعات و خبرهای بسیار زیاد در طی ماه‌های متعدد،‌ بالاخره شرکت هواوی در مراسمی رسمی در شهر لندن از گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود رونمایی به عمل آورد. البته جالب است بدانید که در این حین، در کنار گوشی پی9، هواوی یک گوشی بزرگتر دیگر به نام پی9 […]

بعد از مدت‌های فراوان و پس از انتشار شایعات و خبرهای بسیار زیاد در طی ماه‌های متعدد،‌ بالاخره شرکت هواوی در مراسمی رسمی در شهر لندن از گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود رونمایی به عمل آورد. البته جالب است بدانید که در این حین، در کنار گوشی پی9، هواوی یک گوشی بزرگتر دیگر به نام پی9 پلاس (که قبلا با نام پی9 مکس شناخته می‌شد) را نیز معرفی نمود. در ادامه به منظور نگاهی به مشخصات فنی این دو گوشی با تک‌نیوز همراه باشید؛

gsmarena_003

گوشی هوشمند P9 هواوی از نظر ابعاد نمایشگر، دارای اندازه بسیار معقولی بوده و همانند یک گوشی پرچمدار معمولی است. با این وجود می‌توان این گوشی را یک دستگاه با نمایشگر کوچکتر در نظر گرفت. ابعاد بدنه این گوشی به اندازه مشخص شده برای گوشی آیفون 6 اس اپل بسیار نزدیک است. از طرفی نمایشگر 5.2 اینچی این گوشی نیز دارای دقت تصویر 1080p بوده و از نوع IPS LCD می‌باشد.

gsmarena_004

از طرفی این گوشی به تراشه بسیار قدرتمند کیرین 955 مجهز است که نسخه اصلاح شده از چیپ کیرین 950 موجود در فبلت میت 8 به حساب می‌آید. این تراشه در بخش CPU خود دارای هشت هسته پردازشی می‌باشد که چهار هسته .کورتکس A72 آن دارای فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز بوده و چهار هسته کورتکس A53 دیگر آن نیز حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی خواهند داشت.

گوشی پی 9 هواوی قرار است در دو نسخه متفاوت به بازارهای فروش عرضه گردد. یکی از این نسخه‌های دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی به همراه سه گیگابایت حافظه RAM بوده و البته نسخه گران‌تر، از 64 گیگابایت حافظه داخلی به همراه چهار گیگابایت حافظه RAM برخوردار خواهد بود. از طرفی وجود قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی، کماکان از جمله ویژگی‌های باارزش و کاربردی این سری از گوشی‌های شرکت هواوی می‌باشد.

اما بزرگترین تغییر در سری گوشی‌های پی شرکت هواوی در بخش دوربین اصلی آن بوده است. در حقیقت هم اینک این گوشی در بخش پنل پشتی خود دارای دو دوربین مجزا می‌باشد. در واقع هواوی به کمک شرکت آلمانی سازنده عدسی لایکا، دو دوربین با دقت 12 مگاپیکسل را در این بخش قرار داده است که یکی از آنها همانند دیگر موارد، عملکرد کاملا معمولی دارد اما دیگری تنها در حالت سیاه و سفید (و البته تنوع طیف رنگی خاکستری) عکاسی می‌کند. این دو دوربین قرار است در هنگام عکاسی به کمک یکدیگر، باعث افزایش میزان جزئیات تصویر خروجی دستگاه در هنگام قرار گیری در محیط با نور کافی، شوند. از طرفی گفته شده است که میزان نویز تصویر در محیط‌های تاریک نیز کاهش خواهد یافت.

gsmarena_005

از نظر مشخصات فنی، این دو دوربین اصلی دارای مشخصه دیافراگم f/2.2، میدان دید مشخصی برابر با یک لنز 27 میلی‌متری (در مقایسه با حسگر‌های 35 میلی‌متری) و همچنین فوکوس خودکار لیزری خواهند بود. البته سیستم فوکوس خودکار لیزری این گوشی در کنار دو سیستم فوکوس خودکار دیگر باعث افزایش دقت و سریعت فوکوس گوشی خواهد شد. از طرفی به لطف وجود دو دوربین در این بخش همانند آن چیزی که در دوربین‌های 3D شاهد آن بودیم، این گوشی به سادگی می‌تواند عمق تصویر یک سوژه را تشخیص داده و به همین صورت به خوبی تصویر پس زمینه را تار نماید.

علاوه بر آن در بخش پشتی گوشی شاهد قرار گیری دو عدد فلاش LED می‌باشیم که در شرایط نوری ضعیف باعث افزایش میزان کیفیت تصاویر خواهد شد. اما مسلما یکی بزرگترین کاستی‌ها و مشکلات موجود در این بخش مربوط به فقدان وجود سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) می‌شود. در واقع در هنگام عکاسی از یک منظره، ثابت نگه داشتن هر دو دوربین به منظور ثبت یک تصویر یکسان و مشابه، بسیار سخت خواهد بود.

gsmarena_100

بدنه این گوشی همانند سری گوشی‌های نسل گذشته از جنس آلومینیوم بوده و البته از این نظر شباهت بسیار زیادی به گوشی نکسوس 6 پی (مخصوصا نوار تیره رنگ مربوط به قرار گیری ماژول دوربین‌ها) دارد. همانند نسخه‌های پیشین، حسگر اثر انگشت این گوشی در بخش پشتی گوشی به منظور دسترسی هر چه سریع‌تر کاربر به این کلید در نظر گرفته شده است. در نهایت این گوشی از یک باتری 3000 با ظرفیت میلی‌آمپر ساعت برخوردار بوده و از طرفی به منظور شارژ دستگاه می‌بایست از درگاه پرسرعت USB Type-C آن استفاده نمایید.

در ادامه این شرکت از یک گوشی هوشمند بزرگتر با نام P9 Plus نیز رونمایی به عمل آورد. این گوشی هوشمند که قبلا در طی شایعات منتشر شده، با نام پی 9 مکس شناخته می‌شد، دارای نمایشگری 5.5 اینچی بوده و از این نظر به تمامی شایعات مبنی بر وجود صفحه نمایش با ابعاد 6.2 اینچ پایان داد.

gsmarena_006

البته جالب است بدانید که با وجود افزایش ابعاد نمایشگر این فبلت نسبت به پی9، دقت تصویر آن به هیچ وجه افزایش نیافته است. اما تغییر پنل نمایشی گوشی از IPS به AMOLED، از جمله بزرگترین تغییرات مربوط به این بخش به حساب می‌آید. البته داستان به همین جا ختم نمی‌شود زیرا برخلاف پی9،نمایشگر این فبلت از فناوری Press Touch (مشابه همان لمس سه بعدی موجود در گوشی‌های شرکت اپل) نیز برخوردار می‌باشد. البته همان طور که می‌دانید شرکت هواوی قبلا این فناوری جدید را بر روی گوشی‌ بسیار قدرتمند میت اس قرار داده بود. اما با این حال در گوشی پی 9 پلاس، این قابلیت با ویژگی‌های جانبی‌ بسیار بیشتری همراه است.

بر خلاف گوشی پی9، قرار است پی 9 پلاس  هواوی تنها در نسخه 64 گیگابایتی با حافظه RAM چهار گیگابایت به بازارهای فروش عرضه گردد. از طرفی این گوشی دارای یک باتری ثابت با ظرفیت 3400 میلی‌آمپر ساعت نیز می‌باشد. علاوه بر آن به کمک فناوری Dual-IC Rapid Charge، هواوی مدعیست که با شارژ 10 دقیقه‌ای این گوشی می‌توانید به مدت 6 ساعت مکالمه صوتی با گوشی خود داشته باشید.

جالب است بدانید که گوشی پی 9 پلاس هواوی دارای بلندگوهای استریو نیز است که در کنار آن می‌تواند بر اساس شرایط قرار گیری بدنه گوشی، اصوات خروجی دستگاه را تنظیم نماید. در واقع این به آن معناست که زمانی که شما گوشی را در حالت عمودی قرار می‌دهید، صدای بیس از بلندگوی پایینی گوشی خارج خواهد شد و از طرفی صدای زیر از بلندگوی فوقانی پخش خواهد شد. البته با تمامی این تفاسیر بهتر است در آینده عملکرد این دو بلندگو را به شکلی دقیقتر بررسی نماییم.

p9

نسخه 32 گیگابایتی گوشی هوشمند پی 9 هواوی، 599 یورو و مدل 64 گیگابایتی آن 649 یورو ارزش گذاری شده‌اند. این در حالی است که نسخه پلاس این گوشی با 100 یورو بیشتر، در بازارهای فروش به قیمت 749 یورو به فروش خواهید رسید. فروش گوشی پی9 از تاریخ 16 آپریل در 29 کشور اروپایی و آسیایی آغاز خواهد شد و پی9 پلاس نیز در تاریخ 20 می روانه بازارهای فروش خواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال