ورود هواوی به بازار رایانه‌های شخصی به‌همراه سیستم عامل اختصاصی هارمونی

هواوی تلاش های خود برای ورود به بازار کامپیوتر را آغاز کرده و قصد دارد در کامپیوترهای شخصی خود از سیستم عامل اختصاصی هارمونی به جای ویندوز 10 مایکروسافت استفاده کند. علاوه بر آن در این کامپیوتر شخصی نسل جدید سیستم عامل هارمونی استفاده خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، سیستم عامل جدید […]

هواوی تلاش های خود برای ورود به بازار کامپیوتر را آغاز کرده و قصد دارد در کامپیوترهای شخصی خود از سیستم عامل اختصاصی هارمونی به جای ویندوز 10 مایکروسافت استفاده کند. علاوه بر آن در این کامپیوتر شخصی نسل جدید سیستم عامل هارمونی استفاده خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، سیستم عامل جدید هواوی HarmonyOS 2.0 نام دارد و به عنوان جایگزینی برای ویندور 10 مایکروسافت خواهد بود. علاوه بر کامپیوترهای شخصی، هواوی پیش از این فروش مادربرد و پردازنده های اختصای خود با نام کان‌پنگ (Kunpeng) را نیز آغاز کرده بود. احتمالا از پردازنده های اختصاصی هواوی نیز در این کامپیوترها استفاده خواهد شد.  مادربردهای ساخت این شرکت با قطعات دیگر مانند رم و حافظه های دیگر سازگار است. همچنین چهار اسلات رم DDR4-2400 UDIMM و تا 64 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می کند. این مادربرد به همراه پردازنده اختصاصی تنها در اختیار سازمان ها بوده و برای کاربران عادی عرضه نشده است. البته احتمال دارد این شرکت در مراسم HDC از عرضه این مادربرد و پردازنده برای کاربران عادی خبر دهد.

به نقل از هواوی سنترال، هدف اصلی هواوی فعلا بازارهای چین را هدف قرار داده است و سپس در بازارهای جهانی فعالیت خواهد داشت. پس از تحریم های آمریکا علیه هواوی، این شرکت تلاش دارد تا جائیکه بتواند وابستگی خود به محصولات آمریکا را کاهش دهد. سیستم عامل هارمونی و خدمات موبایل هواوی برای جایگزینی با خدمات موبالی گوگل از نمونه این فناوری ها بوده اند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال