رونمایی هواوی از نسل جدید باتری‌های خود با سرعت شارژ بالا؛ 48 درصد شارژ تنها در 5 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید باتری‌ها از مهم‌ترین اجزایی هستند که هنوز محققان نتوانسته‌اند عملکرد آنها را آن‌گونه که دوست دارند، بهبود بخشند. ظرفیت بالای باتری‌ها با هزینه‌ی ساخت پایین از یک طرف مسئله‌ای بسیار مهم بوده و از طرف دیگر، شارژ شدن مجدد آنها با سرعتی بالا نیز از دغدغه‌های اصلی بسیاری از محققان به حساب […]

همان‌طور که می‌دانید باتری‌ها از مهم‌ترین اجزایی هستند که هنوز محققان نتوانسته‌اند عملکرد آنها را آن‌گونه که دوست دارند، بهبود بخشند. ظرفیت بالای باتری‌ها با هزینه‌ی ساخت پایین از یک طرف مسئله‌ای بسیار مهم بوده و از طرف دیگر، شارژ شدن مجدد آنها با سرعتی بالا نیز از دغدغه‌های اصلی بسیاری از محققان به حساب می‌آید. اما هوآوی خبر بسیار خوبی برای داشته و تکنولوژی جدیدی که محققان این شرکت توسعه داده‌اند، می‌تواند باتری‌های معمول لیتیوم-یونی را در عرض 5 دقیقه، تا 48 درصد شارژ نماید!

مدیران هوآوی در کفرانسی خبری که در پنجاه و ششمین سمپوزیوم باتری‌ها در چین برگزار کرده‌ بودند، به صورت رسمی اعلام کردند که نسل جدید سیستم شارژ سریع هوآوی می‌تواند باتری‌های معمول بازار را با سرعتی تا 10 برابر بیشتر شارژ نماید. این یعنی یک باتری 600 میلی‌آمپرساعتی می‌تواند در عرض تنها 2 دقیقه، تا 68 درصد و یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی نیز در عرض 5 دقیقه، تا 48 درصد شارژ شود. دستاورد جدید هوآوی باعث شده تا دیگر کسی این روزها به سیستم‌های شارژ سریع Quick Charge و Adaptive Fast Charging شرکت‌های کوآلکام و سامسونگ حتی فکر هم نکند.

طبق گفته‌های هوآوی، محققین با پیوند دادن هترواتم‌ها به یک مولکول گرافیت در آند، به عنوان یک کاتالیوز برای دریافت و تبدیل‌کردن مولکول‌های لیتیوم در پیوندهای کربنی، استفاده کرده‌اند. همچنین هوآوی اعلام کرده که افزایش پیدا کردن تعداد هترواتم‌ها می‌تواند سرعت شارژ شدن باتری را بدون تحت تاثیر قرار دادن ظرفیت باتری در طولانی‌مدت، به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

در نهایت باید بگوییم که ما هنوز اسم سیستم شارژ هوآوی را نمی‌دانیم، اما مدیران شرکت اعلام کرده‌اند که با همکاری دو شریک خود، به زودی این باتری‌ها را وارد بازار خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال