رونمایی هوآوی از چیپست قدرتمند Kirin 960

روز 4 شنبه صبح، کشور چین شاهد رونمایی از چیپست رده‎بالای جدید هوآوی یعنی Kirin 960 بود. در ساخت این تراشه از معماری LITTLE بزرگ به همراه 4 هسته‎ی توان بالای Cortex-A73 و 4 هسته‎ی توان پایین Cortex-A53 استفاده شده است. این چیپ هم‎چنین از پردازنده‎ی گرافیکی Mali-G71 MP8 بهره می‎برد. در مقایسه با نسل […]

روز 4 شنبه صبح، کشور چین شاهد رونمایی از چیپست رده‎بالای جدید هوآوی یعنی Kirin 960 بود. در ساخت این تراشه از معماری LITTLE بزرگ به همراه 4 هسته‎ی توان بالای Cortex-A73 و 4 هسته‎ی توان پایین Cortex-A53 استفاده شده است. این چیپ هم‎چنین از پردازنده‎ی گرافیکی Mali-G71 MP8 بهره می‎برد. در مقایسه با نسل قبلی یعنی Kirin 950، چیپست جدید در بحث کارآیی پردازنده با 15 درصد افزایش روبرو است. کارآیی GPU نیز 20 درصد افزایش یافته و در بحث عملکرد گرافیک یک اوج‎گیری 180 درصدی را شاهد هستیم.

سیستم روی چیپ Kirin 960 از رم LPDDR4 پشتیبانی می‎کند و مودم داخلی آن پشتیبانی کننده از شبکه‎ی LTE Cat. 12/13 است. یعنی سرعت دانلود و آپلود می‎تواند توسط این چیپست به ترتیب تا حداکثر 600 و 150 مگابیت در ثانیه باشد. این چیپست از محدوده فرکانس‎های رادیویی و CDMA بین 330 مگاهرتز تا 3.8 گیگاهرتز پشتیبانی می‎کند. ساخت این چیپ توسط شرکت TSMC و با استفاده از فرآیند 16 نانومتری FinFET صورت گرفته است.

تصاویر زیر مربوط به تعدادی اسلاید می‎شود که قدرت چیپست Kirin 960 هوآوی را در تست‎های بنچمارک در مقایسه با رقبا نشان می‎دهد. در بنچمارک GFXBench، Kirin 960 در مقام دوم بعد از چیپست A10 اپل قرار می‎گیرد. در بنچمارک Geekbench، در تست تک هسته این محصول جدید هوآوی بعد از A10 اپل قرار می‎گیرد ولی در بخش چند هسته بالاترین رتبه را به خود اختصاص می‎دهد. سایر تست‎ها نشان‎دهنده‎ی این هستند که Kirin 960 از تمامی رقبای خود بهتر است.

ما باید شاهد استفاده از این چیپست در گوشی Mate 9 هوآوی باشیم. گوشی اندروید رده‎بالایی که انتظار می‎رود در تاریخ 13 آبان‎ماه رونمایی شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال