هواوی می‌تواند بدون وارد کردن آسیب به باتری گوشی شما، آن را سریع شارژ کند!

شرکت بزرگ هواوی که حالا یکی از سردمداران حوزه گوشی‌های هوشمند است، به‌تازگی یک باتری لیتیوم‌یونی جدید را معرفی کرده که از سرعت شارژ بالایی برخوردار است. حال ممکن است بگویید، چقدر سریع شارژ می‌شود؟ در جواب باید بگوییم که این نمونه یک سلول 3000 میلی‌آمپرساعتی است که می‌تواند تنها در مدت 5 دقیقه، 48 […]

شرکت بزرگ هواوی که حالا یکی از سردمداران حوزه گوشی‌های هوشمند است، به‌تازگی یک باتری لیتیوم‌یونی جدید را معرفی کرده که از سرعت شارژ بالایی برخوردار است. حال ممکن است بگویید، چقدر سریع شارژ می‌شود؟ در جواب باید بگوییم که این نمونه یک سلول 3000 میلی‌آمپرساعتی است که می‌تواند تنها در مدت 5 دقیقه، 48 درصد شارژ شود. هواوی یک نمونه دوم هم از این سلول تهیه کرده که قادر است در مدت 2 دقیقه، 68 درصد شارژ شود؛ اما این مدل ثانویه با یک مشکل جدی روبرو است و آن محدود شدن ظرفیت سلول به 600 میلی‌آمپرساعت است؛ بنابراین می‌توان گفت که هنوز بالغ نشده، نیاز به کار بیشتر دارد و به طبع در این بازه زمانی نمی‌توان از استفاده بهینه‌ای کرد.

سیستم‌های شارژ سریعی که امروزه در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، دو مشکل اساسی دارند. اولین مشکل مربوط به کوتاه شدن عمر باتری‌ها و میزان بازدهی کمتر آن‌ها در طول حیات گوشی‌هوشمند بوده و دومین معضل، کم شدن ظرفیت باتری‌ها نظیر آنچه در نمونه دومی باتری فوق‌الذکر است.

اما نمونه اولیه که یک سلول 3000 میلی‌آمپرساعتی بود و در ابتدا بدان اشاره کردیم، از یک فناوری بهره‌ می‌برد که علاوه بر ارائه سرعت شارژ بالا، به عمر باتری آسیبی نمی‌رساند که این مسئله مورد آزمایش قرار گرفته و مستند است.

گفتنی است فناوری جدید هواوی، در حال حاضر نمی‌تواند به عنوان یک فناوری اصلی در تولید گوشی‌ها استفاده شده چراکه نیاز به یک شارژر مخصوص دارد. از سوی دیگر این فناوری هنوز محیای این نشده که بتوان از آن در دستگاه‌هایی استفاده کرد که در داخل جیب جا شوند، به این علت که هنوز کمی بزرگ است.

در مورد نحوه عملکرد این فناوری باید که گفت که سیستم شارژ سریع آن از یک اتم گرافیت استفاده کرده که جدا از کاتُد به آنُد محدود می‌شود. در ویدئوی زیر می‌توانید مشاهده کنید هواوی باتری یک گوشی را برداشته و آن را در نمونه اولیه از فناوری باتری جدید خود جایگذاری می‌کند که به یک محفظه متصل شده است.

البته پیش از این فناوری شارژ سریع به لطف دو شرکت کوالکام و مدیاتک پیشرفت‌هایی را در بر داشته است؛ اما به هرحال هواوی هم قصد دارد در این زمینه وارد گود شده و شانس خود را امتحان کند.

[aparat]http://www.aparat.com/v/FexYZ[/aparat]

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال