پتنت جدید هواوی از تلاش این شرکت برای ساخت چیپ کوانتومی خبر می دهد

اخیراً هواوی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که توضیحات آن به محاسبات کوانتومی مربوط است. با توجه به اینکه این شرکت همچنان با مشکلات زیادی در زمینه تحریم های ایالات متحده مواجه است. اما به نظر می‌رسد قصد دارد روی تراشه کوانتومی و دستگاه محاسبات کوانتومی فعالیت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

اخیراً هواوی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که توضیحات آن به محاسبات کوانتومی مربوط است. با توجه به اینکه این شرکت همچنان با مشکلات زیادی در زمینه تحریم های ایالات متحده مواجه است. اما به نظر می‌رسد قصد دارد روی تراشه کوانتومی و دستگاه محاسبات کوانتومی فعالیت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواوی هواوی قصد دارد از طریق فناوری محاسباتی کوانتومی خود مشکلاتی از قبیل پیچیدگی ساخت و بازدهی پایین چیپ های فعلی کوانتومی را برطرف کند. آنچه از پتنت هواوی به دست می آید احتمالاً تراشه جدید این شرکت دارای مونتاژ آسانتر و بازدهی بالاتر در واحدهای بیشتر خواهد بود.

 در صورت صحت این ادعا چیپ هواوی در آینده سهم زیادی از بازار را تصاحب می کند. در جزئیات این پتنت آمده است هنگامی که یکی از تراشه های فرعی دچار مشکل شود کل تراشه می تواند به صورت کلی به کار خود ادامه دهد و تنها همان تراشه فرعی کنار گذاشته خواهد شد. بدین ترتیب این تراشه های کوانتومی قابل تعمیر هستند.

در آینده ای نزدیک نسل بعدی پردازش ها به محاسبات کوانتومی اختصاص دارد که می تواند سرعت محاسبات و اینترنت را تا ۱۰ برابر افزایش دهد. با توجه به قرارگیری در مراحل ابتدایی توسعه رایانه های کوانتومی، در صورت پیشرفت شاهد کاربردهای آن در آینده همانند جستجوی سریعتر در اینترنت، تجزیه و تحلیل داده های مالی و موارد بیشتر خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال