آیا گوگل، نکسوس بعدی را با همکاری کمپانی چینی هوآوی تولید خواهد کرد؟

حتما شما نیز از نارضایتی‌های بسیار گوگل در مورد عرضه‌ی نکسوس 6 که با همکاری موتورلا ساخته شد، مطلع هستید. پس از عرضه‌ی نه چندان موفقیت‌آمیز نکسوس 6، شایعات بسیار کمی در مورد همکاری مجدد Google با LG منتشر شد و به سرعت نیز فراموش شد. اما چندی وقتی است که اخبار و البته شایعات […]

حتما شما نیز از نارضایتی‌های بسیار گوگل در مورد عرضه‌ی نکسوس 6 که با همکاری موتورلا ساخته شد، مطلع هستید. پس از عرضه‌ی نه چندان موفقیت‌آمیز نکسوس 6، شایعات بسیار کمی در مورد همکاری مجدد Google با LG منتشر شد و به سرعت نیز فراموش شد. اما چندی وقتی است که اخبار و البته شایعات جدید، نشان می‌دهند نسل بعدی از محصولات سری Nexus، با همکاری مشترک گوگل و هوآوی ساخته می‌شود.

البته پیشتر نیز شایعاتی در این مورد منتشر شده بود اما اطلاعاتی که دیروز منتشر شد، این شایعه را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر کرد. یکی از تحلیلگران مرکز الکترونیک Shenzhen Huaqiang، آقای Jiutang Pan، در مورد اهمیت و آینده‌ی تکنولوژی در کشور چین، صحبت‌های زیادی را مطرح ساخته و مدارک بسیار زیادی را با دیدی هوشمندانه، در مورد شرکت‌های چینی Meizu، Xiaomi و Huawei منتشر کرده است. حتی در اطلاعات منتشر شده توسط این تحلیلگر، اطلاعاتی از چیپ نسل جدید شرکت مدیاتک یعنی Helio X20 نیز وجود دارد.

اما جدیدترین افشاگری‌های این تحلیلگر، نشان می‌دهد که نسل بعدی از محصولات Nexus، توسط شرکت Huawei ساخته خواهد شد و از صفحه‌نمایشی 5.7-اینچی با وضوح تصویر 2K و البته چیپ قدرتمند Snapdragon 810 بهره خواهد برد. همچنین، اطلاعاتی که توسط این تحلیلگر در Weibo منتشر شده، نشان می‌دهد که این گوشی‌هوشمند در نیمه‌ی دوم سال 2015 عرضه می‌شود.

اگر چنین اطلاعاتی حقیقت داشته باشد، گوگل سعی کرده تا محصول جدیدش را خوش‌دست‌تر از هیولای 5.96-اینچی قبلی‌اش یعنی نکسوس 6، کند. شرکت گوگل نیز تمایل زیادی به همکاری با شرکت‌های بزرگ چینی دارد چرا که کمپانی‌های چینی همچون Lenovo، Meizu، ZTE، Xiaomi، Oppo و … نقش بسیار مهمی در معرفی سیستم‌عامل اندروید دارند و بسیاری از مردم را با گوشی‌های هوشمند، آشنا می‌سازند. از سوی دیگر، بازار کشورهای چینی، یکی از بهترین بازارهای تلفن‌های همراه و گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و گوگل امید دارد تا با وارد شدن به این بازار، سهم زیادی از بازار را در اختیار داشته باشد. البته در کنگره جهانی موبایل 2015 نیز خود گوگل اعلام کرده بود که به زودی، همکاری نزدیکی را با یکی از شرکت‌های چینی آغاز خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ آیا محصول بعدی شرکت گوگل با همکاری کمپانی موفق هوآوی ساخته خواهد شد؟