تلسکوپ فضایی هابل برخی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین ستاره‌های کهکشان را به تصویر کشیده است

تلسکوپ فضایی هابل را معمولا با اطلاعاتی که در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد می‌شناسیم و شاید کمتر کسی از این تلسکوپ انتظار دریافت تصاویر فوق‌العاده زیبا را داشته باشد. با این حال اخیرا محققین تصاویری جدید را که توسط این تلسکوپ به ثبت رسیده، منتشر کرده‌اند که نمایی از خوشه‌هایی از یک ستاره‌ی بسیار پر […]

تلسکوپ فضایی هابل را معمولا با اطلاعاتی که در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد می‌شناسیم و شاید کمتر کسی از این تلسکوپ انتظار دریافت تصاویر فوق‌العاده زیبا را داشته باشد. با این حال اخیرا محققین تصاویری جدید را که توسط این تلسکوپ به ثبت رسیده، منتشر کرده‌اند که نمایی از خوشه‌هایی از یک ستاره‌ی بسیار پر نور موسوم به Trumpler 14 را که 8000 سال نوری با سحابی کارینا فاصله دارد، نشان می‌دهد.

چنین تصاویری واقعا خیره‌کننده هستند و ناسا این ستارگان را به الماس تشبیه کرده است. البته بسیاری از ستارگانی که شما آنها را در این تصویر می‌بینید جوان بوده و سنی کمتر از 500,000 سال دارند و ستارگانی که به رنگ‌های آبی و سفید هستند نیز بر خلاف ظاهری که دارند، عمری نزدیک به 1 میلیون سال دارند.

البته نیازی به ناراحت شدن در مورد مردن ستارگان نیست چرا که باید بدانید مرگ همین ستارگان، باعث پیدایش ستارگان دیگر و جوان‌تر خواهد شد به هر حال همیشه سحابی‌ها مناظر فوق‌العاده‌ای را پیش رویمان قرار می‌دهند و تصاویری که توسط تلسکوپ فضایی هابل منتشر شده، همین موضوع را نشان می‌دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال