فعالیتهای انسانی باعث بزرگتر شدن پستانداران حوالی شهرها شده است

انسان ها تغییرات بسیار زیادی را در زندگی جانوران بزرگ و کوچک ایجاد کردند. به طوری که برخی از آنها به طور کامل منقرض شده و یا در حال انقراض بوده و از طرفی برخی از پستاندارانی که در نزدیکی شهرها زندگی می کنند از نظر ابعاد در حال بزرگ شدن هستند. به گزارش سرویس […]

انسان ها تغییرات بسیار زیادی را در زندگی جانوران بزرگ و کوچک ایجاد کردند. به طوری که برخی از آنها به طور کامل منقرض شده و یا در حال انقراض بوده و از طرفی برخی از پستاندارانی که در نزدیکی شهرها زندگی می کنند از نظر ابعاد در حال بزرگ شدن هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش های اخیر دانشمندان نشان می‌دهد بسیاری از پستانداران که در محیط‌های شهری رفت آمد دارند از نظر سایز و اندازه در حال بزرگ شدن هستند. دلیل اصلی این تغییرات نیز افزایش دمای زیستگاه‌های طبیعی این گونه از جانوران است. سطوح سیمانی شهر ها دمای بسیار زیادی را برای زیستگاه‌های این جانوران فراهم می کند. در نتیجه پستانداران دارای جثه کوچک از این افزایش دما استفاده کرده و انرژی کمتری مصرف میکنند.

علاوه بر دمای زیستگاه این گونه حیوانات عامل دیگری نیز میتواند روی ابعاد پستانداران موثر باشد. این عامل که به تازگی توسط محققان تایید شده غذا است. در همه شهرها معمولاً ته مانده های غنی از کالری در دسترس این حیوانات قرار دارد. همچنین در این مکان شکارچیان کمتری حضور دارند و به این ترتیب دلیل بزرگتر شدن حیواناتی مانند کایوت ها و راکون ها می تواند به این موضوع وابسته باشد .

پیش از این تغییرات مربوط به پستانداران مشاهده شده بود اما هیچ وقت دلایل آن مورد بررسی قرار نگرفت. طبق پژوهش های اخیر که بر روی 100 گونه از پستانداران در منطقه آمریکای شمالی و در طول ۸۰ سال انجام گرفت نشان می دهد علاوه بر گرمای محیط و تغییرات اقلیمی زندگی در نزدیکی انسانها باعث افزایش وزن و ابعاد پستانداران در آن شده است. حیواناتی مانند گرگ ها، کایوت ها، جوندگان، خفاش ها و سایر پستانداران در این تحقیق تحت تاثیر نزدیکی به شهرها و جمعیت آن قرار گرفتند.