بیماری های انسانی در اورست در حال انجماد هستند

تحقیقات اخیر نشان می دهد انسان ها در حال انجماد بیماری های خود در ارتفاعات تبت است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سالانه حدود ۸۰۰ کوهنورد به اورست صعود می کنند. اما در این صعود اتفاقاتی غیرمنتظره وجود دارد. اگرچه صعود به اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر می تواند بسیار جذاب باشد […]

تحقیقات اخیر نشان می دهد انسان ها در حال انجماد بیماری های خود در ارتفاعات تبت است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سالانه حدود ۸۰۰ کوهنورد به اورست صعود می کنند. اما در این صعود اتفاقاتی غیرمنتظره وجود دارد. اگرچه صعود به اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر می تواند بسیار جذاب باشد اما در حال حاضر بلندترین قله جهان از زباله هایی مانند سیلندر اکسیژن، چادرها، مدفوع انسان و حتی اجساد انسان پر شده است.

البته همه آنچه که کوهنوردان در این قله برجای می‌گذارند به همین چیزها محدود نمیشود. اخیرا مطالعه ای روی میکروارگانیسم های این ارتفاعات انجام گرفته که نشان می دهد تنوع کمی از باکتری ها، پروتیست ها و قارچ ها را نشان می دهد که در واقع اجساد این کوهنوردان در حال صعود به عنوان یک فریزر عمیق برای آنها خواهد بود. به همین دلیل این میکروارگانیسم ها تا دهه ها و شاید قرن ها در این منطقه باقی خواهند بود. البته اعتقاد برای ماست که شرایط محیطی بسیار خشن در این ارتفاعات بسیاری از میکروارگانیسم ها نمی توانند به زندگی خود ادامه دهند. آنچه که موجب حیرت دانشمندان شد یک میکروارگانیسم به نام استافیلوکوکوس است که به عنوان باکتری آغلب در دهان، بینی و پوست وجود دارد. این باکتری در این دما زنده و خاموش می ماند.

استیون اشمیت، از نویسندگان ارشد آن مطالعه در مورد آن گفته است: با توجه به پژوهش های اخیر ممکن است در قمرهای سرد نیز حیات وجود داشته باشد. بنابراین باید مراقب بود تا به آنها آلوده نشویم.

نمونه های جمع آوری شده از این ارتفاع نشان دهنده بالاترین ارتفاع با احتمال وجود میکروب است که باید میکروارگانیسم های کشف شده از نظر توالی یابی مورد بررسی قرار گیرند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال