دی ان ای انسان بوسیله گوشت قرمز پخته شده در دمای بسیار زیاد آسیب می‌بیند

مطالعه جدید محققان نشان می دهد در صورتی که گوشت قرمز در دمای بسیار زیاد پخته شود علاوه بر آسیب به دی ان آی انسان می تواند بروز سرطان را به شدت افزایش دهد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه استنفورد می گویند غذاهای سرخ شده با دمای بسیاربالا آسیبهای فراوانی […]

مطالعه جدید محققان نشان می دهد در صورتی که گوشت قرمز در دمای بسیار زیاد پخته شود علاوه بر آسیب به دی ان آی انسان می تواند بروز سرطان را به شدت افزایش دهد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه استنفورد می گویند غذاهای سرخ شده با دمای بسیاربالا آسیبهای فراوانی را به سلامتی وارد می کنند.

در. این مطالعه مشخص شد در صورتی که غذا در دمای بالا پخته شود ابتدا دی ان ای آن آسیب دیده و سپس می تواند به دی ان ای انسان نیز آسیب بزند. این موضوع همراه با افزایش خطر ابتلا به سرطان خواهد بود.

به گفته محققان مکانیسم بالقوه ای در این غذا وجود دارد که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. آنها در این مطالعه دریافتند دی ان ای اسیب دیده می تواند برای فرد مصرف کننده خطرناک بوده و به دی ان ای او نیز آسیب بزند. در واقع نیمسوز یا سرخ کردن غذاها باعث ایجاد این آسیب میشود. در این حین مولکول های در بدن ایجاد میشوند که گونه های واکنش دهنده نام داشته و مقصر اصلی به شمار می روند.

اریک کول، نویسنده ارشد این مقاله می گوید: ما در این مطالعه نشان دادیم چگونه آسیب به دی ان ای موجود در غذا در اثر روش پختن می تواند به دی ان ای مصرف کننده نیز آسیب وارد کند. همچنین این دی ان ای ها یک منبع خطر جدی محسوب شده و می توانند بسیار خطرناک باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال