نمونه های مدفوع انسانی می تواند بشر را از انقراض نجات دهد

دانشمندان سوئیسی معتقدند منجمد کردن هزاران نمونه مدفوع انسانی می‌تواند در آینده بشریت را از انقراض نجات دهد. به همین دلیل آنها در حال منجمد کردن هزاران نمونه از مدفوع انسانی در خزانه میکروبیوتا هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درون روده انسان تریلیون ها میکروب وجود دارد که هرکدام عملکرد های […]

دانشمندان سوئیسی معتقدند منجمد کردن هزاران نمونه مدفوع انسانی می‌تواند در آینده بشریت را از انقراض نجات دهد. به همین دلیل آنها در حال منجمد کردن هزاران نمونه از مدفوع انسانی در خزانه میکروبیوتا هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درون روده انسان تریلیون ها میکروب وجود دارد که هرکدام عملکرد های متعددی دارند. این میکروبیوم ها در اثر مواد غذایی، بهداشت و یا داروهای مختلف تنوع بسیاری دارند. در حال حاضر به دلیل توسعه جوامع این تنوع کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل دانشمندان دانشگاه زوریخ برای حل این مشکل راه حل جدیدی را ایجاد کردند.

این نمونه های درحال انجماد از مکان‌هایی مانند اتیوپی و پورتریکو جمع آوری شده است. آدریان گلی مدیر موسسه میکروبیولوژی پزشکی در این مورد گفته است آنها در حال ایجاد ساختاری از میکروبیوتا هستند.

وی در این مورد گفته است در حال حاضر یکی از موجودات در مرز خطر درون روده انسان زندگی می کند و ما باید آن را حفظ کنیم. با اینکه تعداد سلول های بدن انسان به سی تریلیون می‌رسد اما میکروبیوم موجود درون روده حدود ۳۹ تریلیون سلول میکروبی است که از باکتری‌ها ویروس‌ها و قارچها تشکیل شده است. آنها می توانند در تجزیه غذاها نقش کلیدی داشته باشند. همچنین جذب مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها و مواد معدنی نیز با کمک آنها انجام می گیرد.

دانشمندان در سال‌های اخیر متوجه شدند که وجود آنها برای سلامتی و راحتی انسان ها ضروری است. از طرفی این میکروب ها می توانند در مواردی به افسردگی، پاسخ ایمنی بدن، از دست دادن حافظه و امید به زندگی نیز در ارتباط باشند.

ایده خزانه میکروبیوتا برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد شد و برای ایجاد آن نیز یک موسسه غیرانتفاعی تاسیس شد. از آن زمان تاکنون محققان یک پروژه آزمایشی را آغاز کردند که توسط آن میکروب هایی را از مدفوع احیا کرده اند. همچنین آنها تلاش کردند تا بهترین تکنیک های انجماد را نیز کشف کنند. آقای گلی مدیر این موسسه قصد دارد نمونه هایی از مدفوع افراد با سبک‌های زندگی متفاوت را برای گسترش تنوع میکروبیوم منجمد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال