موی انسان می تواند بیماری های قلبی عروقی را پیش بینی کند

پژوهشگران هلندی در بررسی های اخیر خود هورمون استرس را در مو اندازه گیری کرده و اعلام کردند سطح این هورمون می تواند بیماری قلبی عروقی و احتمال ابتلا به آن را در افراد پیش بینی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش جدید بیان می کند در موهای انسان هورمون گلوکوکوتیکوئید […]

پژوهشگران هلندی در بررسی های اخیر خود هورمون استرس را در مو اندازه گیری کرده و اعلام کردند سطح این هورمون می تواند بیماری قلبی عروقی و احتمال ابتلا به آن را در افراد پیش بینی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش جدید بیان می کند در موهای انسان هورمون گلوکوکوتیکوئید وجود دارد و میزان آن می تواند نشان دهنده احتمال ابتلا به بیماری قلبی باشد. گلوکوکورتیکوئیدها نوعی هورمون استروییدی محسوب میشوند که در زمان افزایش استرس ترشح می‌شوند.

دکتر الین ون دروالک، پژوهشگر مرکز اراسموس در هلند در این مورد گفت: شواهد ما نشان می دهد استرس مزمن می تواند روی سلامت کلی بدن تاثیر بگذارد. یافته های اخیر نیز نشان می دهد سطح هورمون گلوکوکورتیکوئید بالا در افراد می تواند نشان دهنده ابتلای آنها به بیماری های قلبی عروقی در اینده باشد. این پژوهشگران برای اطلاعات بیشتر سطح کورتیزول و کورتیزون را در نمونه خوب مردان و زنان بالغ مورد بررسی قرار دادند. در این آزمایش پس از بررسی موی شرکت کنندگان بین ۵ تا ۷ سال سطح این دو هورمون در آنها با هدف ارتباط آن با بیماری های قلبی عروقی تحت نظر قرار داشت.

به گفته محققان افراد دارای سطح بالایی از هورمون های کورتیزون و کورتیزول در بلند مدت دو برابر بیشتر از ممکن است دچار مشکلات قلبی عروقی مانند سکته با حمله قلبی شوند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال