اخلاق انسان می تواند از طریق به کارگیری چیپ های مخصوص در مغز تغییر کند

محققان معتقدند خلق و خوی انسان می‌تواند پس از بکار گذاشتن چیپ و الکترود مخصوص در مغز تغییر کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان سعی دارند با نصب تراشه در مغز اخلاق انسان را تغییر داده و به عنوان مثال آنها را به افرادی مهربان تر تبدیل کنند. در این روش […]

محققان معتقدند خلق و خوی انسان می‌تواند پس از بکار گذاشتن چیپ و الکترود مخصوص در مغز تغییر کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان سعی دارند با نصب تراشه در مغز اخلاق انسان را تغییر داده و به عنوان مثال آنها را به افرادی مهربان تر تبدیل کنند. در این روش تراشه های قرار داده شده در مغز با برقراری جریان الکتریکی به نورون های مغزی به صورت روزانه و در زمانی حدود ۱۰ دقیقه قادر به تغییر خلق و خوی انسانی خواهند بود.

 به گفته محققان رفتار انسان نتیجه بخش های مختلفی از مغز هست که در صورت کنترل آن از طریق جریان الکتریکی یا مغناطیسی می توان رفتار انسان را تغییر داد. بیش از دو دهه است که دانشمندان علوم اعصاب در تلاش برای دستکاری این ساختار از مغز هستند. این فرآیند به نام جانبی سازی مغز قصد دارد با تغییر میزان فعالیت هر بخش تغییراتی را در نحوه تفکر، احساس و رفتار انسان ها به وجود بیاورد. به گفته جیمز جی هیوز، استادیار دانشگاه ماساچوست تلاش برای تغییر خلقیات انسان طی قرن ها تنها از طریق داروهای شیمیایی انجام شده بود. اما این داروها می تواند سلامت انسان را از طریق عوارض ایجاد شده به خطر بیندازد.

هیوز میگوید از طریق جریان های الکتریکی یا امواج مغناطیسی می توان عملکرد بخشی از مغز را به صورت خارجی تغییر داد. به این روش ترانس کرانیال گفته می شود. روش های دیگر نیز همان استفاده از چیپ های مغزی و برقراری ارتباط با کامپیوتر است. به طوری که با کاشت الکترود در همان بخش عصب در آن ناحیه تحریک میشود. بدین ترتیب می‌توان افکار مربوط به خشونت را در این بخش از مغز کنترل کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال