پروتئین انسانی می تواند زخم های مزمن را درمان کند

پژوهشگران معتقدند استفاده از پروتئین انسانی در ترمیم زخم های مزمن بسیار موثر خواهد بود. به همین دلیل برخی از پژوهشگران آلمانی نوعی بانداژ برای این نوع زخم ها با استفاده از پروتئین انسانی ساخته اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پانسمان خوب که با استفاده از موادی مانند پروتئین انسان ساخته […]

پژوهشگران معتقدند استفاده از پروتئین انسانی در ترمیم زخم های مزمن بسیار موثر خواهد بود. به همین دلیل برخی از پژوهشگران آلمانی نوعی بانداژ برای این نوع زخم ها با استفاده از پروتئین انسانی ساخته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پانسمان خوب که با استفاده از موادی مانند پروتئین انسان ساخته شده باشد می تواند برای زخم های مزمن بسیار موثر باشد. بانداژ ابداعی پزشکان آلمانی مبتنی بر تروپو الاستین است که از مولکولهای پروتئین انسانی تشکیل شده است. این مولکول ها به صورت طبیعی توسط بدن انسان تولید شده و در واقع به عنوان عنصر سازنده الاستین نیز شناخته می شوند.

الاستین که باعث ویژگی کشسانی پوست و اندام ها میشود از یک پلیمر زیستی تشکیل شده که می تواند برای ساخت بانداژ مورد استفاده قرار بگیرد .پیش از این پژوهشگران برای ترمیم زخمها یا جای زخم از تزریق مستقیم تروپو الاستین استفاده می کردند. اما نتیجه چندان موفقیت آمیز نبود.

 پژوهشگران موسسه فرانهوفر با همکاری شرکت زیست فناوری اسکینومیکز (Skinomics) تلاش دارند تا از نوعی پروتئین در بانداژ برای درمان زخمهای مزمن استفاده کنند. در بررسی های انجام شده ابتدا از فرآیند الکتروریسی استفاده شد تا نانو الیاف الاستین تولید شود. این مواد به شکل ورقه ای از الاستین خواهند بود که در پانسمان مورد استفاده قرار می گیرد. این پانسمان با خاصیت سازگاری زیستی دوام تجزیه پذیری و دیگر ویژگی های مطلوب مکانیکی ویژگی هایی شبیه پوست خواهند داشت.

از طرفی با توجه به نوع زخم می توان برخی از ویژگی های این بانداژ همانند اندازه منافذ و یا برخی خواص فیزیکی را نیز تغییر داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال