سازمان دیده بان حقوق بشر ادعا کرد مورد حمله هکرهای ایرانی قرار گرفته است

سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید اخیراً دو تن از کارکنان این شرکت و برخی از خبرنگاران و روزنامه نگاران توسط هکرهای ایرانی مورد حمله قرار گرفته اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش منتشر شده در سایت سازمان دیده بان حقوق بشر نشان می دهد اخیراً حمله هایی از طریق […]

سازمان دیده بان حقوق بشر می گوید اخیراً دو تن از کارکنان این شرکت و برخی از خبرنگاران و روزنامه نگاران توسط هکرهای ایرانی مورد حمله قرار گرفته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش منتشر شده در سایت سازمان دیده بان حقوق بشر نشان می دهد اخیراً حمله هایی از طریق مهندسی اجتماعی و فیشینگ انجام شده است که هدف از آن نیز دستیابی به برخی اطلاعات در اختیار کارمندان بود. بخشی از این گزارش نیز منتشر شد که در آن آمده است هکرهای منتسب به دولت ایران با کمک یک کارزار مهندسی اجتماعی و فیشینگ تلاش کردند تا حملات سایبری روی دو تن از کارمندان این شرکت و ۱۸ فعال حقوق بشر، خبرنگار و محقق انجام دهند. این افراد کسانی هستند که روی مسائل مربوط به حقوق بشر در خاورمیانه فعالیت می کنند.

این هکرها از تاکتیک های مهندسی استفاده می کنند تا بتوانند اطلاعات را جمع آوری کنند. تلاش آنها نیز دستیابی به اطلاعات حساس و اطلاعات تماسی است که در اختیار محققان گروه های جامعه مدنی مرتبط با خاورمیانه قرار دارد. مسئول امنیت اطلاعات دیده بان حقوق بشر نیز در این مورد گفته است: این موضوع باعث ایجاد خطراتی برای روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر در ایران ایجاد خواهد کرد. همچنین این نهاد حملات انجام گرفته را به گروهی با نام APT42 نسبت داده است.

در این حملات اطلاعاتی نیز توسط هکرها به سرقت رفت که به یک خبرنگار آمریکایی، یک مدافع حقوق زنان و یک مشاور حقوق پناهندگان تعلق داشته است. در حملات انجام شده هکرها توانستند به بخش هایی نظیر ایمیل، حافظه کلاود و دفترچه تماس دسترسی پیدا کنند. این دسترسی ها تا ۵ روز ادامه داشته است. تنها زمانی که این نهاد متوجه این دسترسی شد و آن را قطع کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال