سفر انسان به ماه تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد

قرار بود ناسا طی پروژه آرتمیس فضانوردانی را تا سال ۲۰۲۴ به ماه ارسال کند. اما به نظر می رسد این سفر به دلیل برخی مشکلات تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در یک کنفرانس خبری از به تعویق افتادن سفر انسان به ماه تا […]

قرار بود ناسا طی پروژه آرتمیس فضانوردانی را تا سال ۲۰۲۴ به ماه ارسال کند. اما به نظر می رسد این سفر به دلیل برخی مشکلات تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در یک کنفرانس خبری از به تعویق افتادن سفر انسان به ماه تا سال ۲۰۲۵ خبر داده است. به گفته بیل نلسون، رئیس ناسا سفر به ماه در محدوده زمانی تعیین شده توسط دونالد ترامپ انجام نخواهد شد و انسان ها تا سال ۲۰۲۴ امکان حضور در ماه را ندارند.

 نیلسون طی مصاحبه‌ای که با خبرنگاران به صورت تلفنی انجام داد اعلام کرد در ماموریت آرتمیس ۳ که فضانوردان به سطح ماه می رسند قبل از سال ۲۰۲۵ انجام نمی شود. یکی از دلایل اصلی تعویق این سفر نیز درگیری این آژانس فضایی در دعوی قضایی بوده است. علت آن نیز شکایت های بلواوریجین و داینتیکس از ناسا بود. زیرا این شرکت تنها اسپیس ایکس را برای انجام ماموریت آرتمیس انتخاب کرده بود.

همچنین همه گیری کووید ۱۹ نیز باعث از دست دادن زمان شد. از لحاظ فنی نیز رسیدن به ماه تا سال ۲۰۲۴ چندان ساده به نظر نمی آمد. البته به دلیل شکایت های انجام شده فعلاً همکاری با اسپیس ایکس به حالت تعلیق در آمده است. نتیجه شکایت بلواوریجین نیز به نفع ناسا تمام شد و این آژانس در آینده همکاری خود با اسپیس ایکس را ادامه خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال