انسان ها به زودی می توانند با حیوانات صحبت کنند

دانشمندان تلاش دارند تا با استفاده از هوش مصنوعی با حیوانات صحبت کنند. پیش از این از این فناوری برای ارتباط با زنبورها، فیل ها و نهنگ ها استفاده شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارن بیکر، پژوهشگر دانشگاه کلمبیا در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد با کمک گروهی از پژوهشگران توانسته […]

دانشمندان تلاش دارند تا با استفاده از هوش مصنوعی با حیوانات صحبت کنند. پیش از این از این فناوری برای ارتباط با زنبورها، فیل ها و نهنگ ها استفاده شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارن بیکر، پژوهشگر دانشگاه کلمبیا در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد با کمک گروهی از پژوهشگران توانسته از هوش مصنوعی برای رمزگشایی صداهای غیر انسانی مانند صدای فرکانس پایین فیل ها استفاده کنند. حتی از این فناوری برای کنترل حیوانات وحشی نیز استفاده شده است.

به گفته بیکر می توان با اضافه کردن هوش مصنوعی به ربات ها، از آنها برای رفع موانع ارتباطی گونه ها استفاده کرد. البته در این موارد پرسش های در زمینه اخلاق نیز بوجود می آید.

در سال ۲۰۱۸ پژوهشگرانی از موسسه یادگیری ماشینی دالم نوعی ربات توسعه دادند که می توانست از رقص زنبورها تقلید کند تا بتواند اطلاعات را انتقال دهد. با آموزش حرکات یکسان رقص که دارای ارتعاشات یکسان است، این ربات توانست زنبورها را فریب دهد تا به حرف او گوش کنند. در این آزمایش مشخص شد زنبورها قادرند از این ربات پیروی کنند.

بیکر در مورد مشکل اخلاقی این موضوع نیز توضیحاتی ارائه کرده است. به گفته وی امکان دارد این موضوع به سواستفاده از حیوانات منجر شود. اما نمی توان افراد عادی را به دلیل سواستفاده از شنیدن طبیعت محروم کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال