فرضیه تبدیل نیمی از جرم زمین به پنجمین حالت ماده یا همان اطلاعات دیجیتال

محققان معتقدند در آینده نیمی از جرم زمین به اطلاعات دیجیتالی که از آن به پنجمین حالت ماده نام می برند تبدیل خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک فیزیکدان انگلیسی معتقد است در آینده اطلاعات دیجیتالی در زمین نیمی از جرم آن را تشکیل خواهد داد. طی مقاله‌ای که این […]

محققان معتقدند در آینده نیمی از جرم زمین به اطلاعات دیجیتالی که از آن به پنجمین حالت ماده نام می برند تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک فیزیکدان انگلیسی معتقد است در آینده اطلاعات دیجیتالی در زمین نیمی از جرم آن را تشکیل خواهد داد. طی مقاله‌ای که این فیزیکدان بریتانیایی اخیراً منتشر کرده سرعت فعلی تولید اطلاعات دیجیتال را بسیار بالا دانسته و معتقد است تا سال ۲۲۴۵ اطلاعات دیجیتال نیمی از جرم زمین را تشکیل خواهد داد. این مقاله که به عنوان مصیبت اطلاعات به چاپ رسیده است نسبت به پردازش اطلاعات نگاه دقیقی دارد. ملوین وپسون فیزیکدان موسسه پورتموث در این مقاله گفته است: البته مفهوم ریاضی اطلاعات از لحاظ نظریه منطقی می تواند فیزیکی باشد و این مورد نیز هم اکنون به اثبات رسیده است.

این محقق در توضیح نام گذاری اطلاعات دیجیتال به حالت پنجم ماده گفته است: هم اکنون اطلاعات به حالتهای مختلفی مانند آنالوگ، رمزگذاری شده، بیولوژیکی و یا اطلاعات دیجیتال وجود دارد. اما اساس و پایه آنها بیت دیجیتال باینری است. این پایه تشکیل دهنده اطلاعات قادر است تمامی اشکال مختلف از اطلاعات را نشان داده و یا آن را به همان صورت کپی کند. بیت دیجیتال باینری در پردازش کوانتومی نیز مورد استفاده قرار گرفته و خروجی های رایانه کوانتومی نیز به عنوان کیوبیت ها شناخته شده و باز هم همان قالب دیجیتال باینری را خواهد داشت.

وپسون در این مقاله از ماده تاریک موجود در کهکشان ها نیز نام برده و معتقد است آنها نیز از اطلاعات تشکیل شدند. وی با توجه به تحقیقات اخیر که با گذشت ۶۰ سال تاکنون ماهیت ماده تاریک درک نشده جنس ماده تاریک را از اطلاعات می‌داند.

محقق و فیزیکدان بریتانیایی در تکمیل توضیحات خود می‌گوید: با توجه به قبولی اصل برابری و هم ارزی جرم- انرژی-اطلاعات و در صورت قبولی این نکته که اطلاعات واقعا جرم دارند می توان جهان اطلاعات دیجیتالی را دارای جرم خواند. اگر چه این نظریه می‌تواند غیر محتمل باشد اما به گفته این محقق انگلیسی هم اکنون ما در سال‌های آینده مقدار بسیاری از اطلاعات دیجیتال تولید خواهیم کرد و با همین روند ممکن است تعداد محتوای دیجیتالی تولید شده و تعداد بیت های آن با تعداد اتم های کره زمین برابر شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال