شرکت IBM با تراشه های هوش مصنوعی هیبرید به رقابت با انویدیا می پردازد

شرکت آی بی ام قصد دارد با طراحی تراشه‌های هیبریدی و تجهیز آنها به قابلیت‌هایی مانند بهینه بودن در مصرف انرژی به رقابت با انویدیا بپردازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت آی بی ام برای ساخت و تولید تراشه‌های آنالوگ و دیجیتال مخصوص پردازش‌های هوش مصنوعی از مزیت‌هایی مانند مصرف انرژی […]

شرکت آی بی ام قصد دارد با طراحی تراشه‌های هیبریدی و تجهیز آنها به قابلیت‌هایی مانند بهینه بودن در مصرف انرژی به رقابت با انویدیا بپردازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت آی بی ام برای ساخت و تولید تراشه‌های آنالوگ و دیجیتال مخصوص پردازش‌های هوش مصنوعی از مزیت‌هایی مانند مصرف انرژی کمتر تولید تراشه‌هایی با سیگنال‌های مختلف بهره برده است. این شرکت که یکی از پیشروان کامپیوتر کوانتومی در جهان است برای ساخت تراشه‌های جدید خود مطالعه‌ای را انجام داده که نشان می‌دهد در آینده ساخت این تراشه‌ها متمرکز بر پردازنده گرافیکی نبوده و به جای آن تراشه‌های آنالوگ با سیگنال‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت. طبق این تحقیق تراشه‌های آینده دارای بهره‌وری انرژی بهبود یافته بوده و عملکرد رقابتی ارائه خواهند کرد.

این شرکت مقاله تحقیقاتی خود را در مجله نیچر الکترونیکس منتشر کرد و در آن اعلام کرد در آینده هوش مصنوعی با کمک تراشه‌های دارای حافظه تغییر فاز قابلیت استنباط پیدا خواهند کرد.

جدیدترین تراشه هیبریدی این شرکت که اخیراً بر مبنای مطالعات انجام گرفته ساخته شد دارای ۶۴ کاشی محاسباتی بوده و با روش شبکه روی چیپ میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از نظر مفهومی می‌توان این نسخه از تراشه‌های هیبریدی را مشابه اینفینیتی فابریک از شرکت AMD دانست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال