کمپانی IBM اعلام کرده احتمال هک گسترده علیه زنجیره تامین واکسن کرونا وجود دارد

دو تحلیلگر از شرکت آی‌بی‌ام اعلام کردند یک کمپین هک گسترده برای تامین واکسن کرونا در جهان در حال روی دادن است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحلیلگرهای شرکت IBM به نام های کلیر زابوا و ملیسا فریدریک اعلام کردند در حال حاضر یک کمپین هک علیه زنجیره تامین واکسن کرونا در […]

دو تحلیلگر از شرکت آی‌بی‌ام اعلام کردند یک کمپین هک گسترده برای تامین واکسن کرونا در جهان در حال روی دادن است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحلیلگرهای شرکت IBM به نام های کلیر زابوا و ملیسا فریدریک اعلام کردند در حال حاضر یک کمپین هک علیه زنجیره تامین واکسن کرونا در برخی کشورها مانند آلمان، ایتالیا، کره جنوبی، تایوان و دیگر مناطق فعال هستند.

این دو نفر که در واحد ویژه حملات سایبری این شرکت فعالیت می‌کنند اعلام کردند با توجه به نگهداری واکسن ها در دمای بسیار سرد هدف هکرها روی پلتفرم زنجیره تامین سرد سازمان بین المللی به نام CCEOP خواهد بود. به نظر می‌رسد هکرها برای دریافت نام های کاربری و رمز های عبور و یا اعتبارنامه های دسترسی، حملاتی مانند ارسال ایمیل های حاوی فایل های مخرب را آغاز کردند که از طریق آن بتوانند به سیستم های داخلی و سرقت اطلاعات حساس دست یابند. در بعضی از این حملات هکر ها پس از دریافت اطلاعات کاربری مدیران ارشد، خود را به جای آنها جا زده و تاکنون حدود ده سازمان فعال در زنجیره تامین نیز مورد هدف آنها بوده اند.

این تحلیلگران با بررسی اطلاعات فعالیت‌های مربوط به این هکرها اعلام کردند با توجه به عملیات حساب شده جهانی، احتمالاً پای دولت ها نیز در میان است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال