شرکت IBM قصد تولید یک کامپیوتر کوانتومی دارد

در حال حاضر شرکت‎ها عملا می‎توانند یک کامپیوتر کوانتومی خریداری کنند ولی این کامپیوتر مشابه با یک کامپیوتر معمولی نیست. حتی اگر بدانید یا ندانید چنین کامپیوتری محاسبات کوانتوم را انجام می‎دهد و به همین منظور از سخت‎افزار اختصاصی استفاده می‎کند. با این وجود، شرکت IBM امیدوار است این قضیه را تغییر دهد چون آن‎ها […]

در حال حاضر شرکت‎ها عملا می‎توانند یک کامپیوتر کوانتومی خریداری کنند ولی این کامپیوتر مشابه با یک کامپیوتر معمولی نیست. حتی اگر بدانید یا ندانید چنین کامپیوتری محاسبات کوانتوم را انجام می‎دهد و به همین منظور از سخت‎افزار اختصاصی استفاده می‎کند. با این وجود، شرکت IBM امیدوار است این قضیه را تغییر دهد چون آن‎ها قصد دارند اولین کامپیوتر کوآنتومی جهانی را به منظور استفاده‎ی تجاری بسازند. هدف ساخت سیستمی تقریبا 50 بیت کوانتومی (پلت‎فرم محاسباتی Quantum Experience با 5 بیت شروع کرد و حالا 20 بیت را شبیه‎سازی می‎کند) در طول چند سال آینده است. ممکن است این عدد زیاد بزرگ به نظر نیاید، ولی 50 کیوبیت می‎تواند در زمان انجام محاسبات از بهترین گوشی‎های هوشمند بسیار قوی‎تر باشد.

جای تعجب ندارد که یک کاربر معمولی نمی‎تواند برای مصرف عادی از این دستگاه کوانتوم استفاده کند. همانند با گذشته، هدف مشتریان “شرکتی یا دانشمندانی” است که برای حل مشکلات خاصی به این نوع کامپیوتر احتیاج دارند. برای دست‎یابی به این هدف، IBM در حال کمک به شرکت‎های تحقیقاتی Canon، Hitachi Metals، هوندا، JSR، Nagase و سامسونگ است تا استفاده‎های بالقوه برای فناوری کوانتوم را بررسی کنند.

به گفته‎ی IBM هیجان‎انگیزترین بخش این خبر این است که قدرت این کامپیوتر شناخته شده نیست. هیچ‎کس نمی‎داند یک کامپیوتر جهانی کوانتومی به طور کامل چه توانی دارد، این امکان به طور کامل وجود دارد که این دستگاه مشکلاتی را حل کند که حتی در حال حاضر به چشم نمی‎آیند. بزرگترین‎ چالش‎های در پیش رو برای IBM ایجاد یک جدول‎زمانی ملموس برای تولید و توسعه‎ی محصولی به اندازه‎ی کافی ارزان است که عملا امکان استفاده از آن بیرون از یک‎سری محیط‎های خاص وجود داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال