عملکرد رایانش کوانتومی IBM دو برابر شد

IBM موفق شد تا حجم کوانتومی ۶۴ را ثبت کند و نشان دهد در این زمینه نسبت به رقبا پیشی گرفته است. این شرکت با توسعه دو برابری عملکرد رایانش کوانتومی توانست رکورد بیشترین حجم کوانتومی را در میان شرکت‌ها داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، IBM اعلام کرده حجم کوانتوم […]

IBM موفق شد تا حجم کوانتومی ۶۴ را ثبت کند و نشان دهد در این زمینه نسبت به رقبا پیشی گرفته است. این شرکت با توسعه دو برابری عملکرد رایانش کوانتومی توانست رکورد بیشترین حجم کوانتومی را در میان شرکت‌ها داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، IBM اعلام کرده حجم کوانتوم خود را به ۶۴ رسانده است. این رقم پس از تلاش ۴ ساله و به اتفاق ۲۸ کامپیوتر کوانتومی به دست آمده است. در واقع حجم کوانتومی معیاری است که از طریق آن می توان عملکرد کامپیوتر های کوانتومی را سنجید. همانند کامپیوتر های قدیمی که با کمک تعداد ترانزیستور ها ارزیابی می شوند. این شرکت اعلام کرده است از این پس قصد دارد هر دو سال حجم کوانتومی مربوط به دستگاه های خود را دو برابر کند. این عمل پس از ارتقای یکی از سیستم های کلاینت ۲۷ کیوبیتی ثبت شد. IBM در حال حاضر ۲۸ سیستم رایانه کوانتومی دارد و از بین آن‌ها تنها هشت سیستم حجم کوانتومی ۳۲ دارند و به روزرسانی های جدید باعث شد که رکورد قبلی به میزان دو برابر افزایش یابد.

مهندسان تیم IBM برای دستیابی به این حجم کوانتومی شیوه هایی را برای بهینه سازی استفاده کردند تا جریان های مربوط به حجم کوانتومی و سخت افزار بازده بالاتری داشته باشند. همچنین IBM کیت Qiskit که مربوط به توسعه نرم افزار متن باز است را برای علاقمندان توسعه داده و به زودی در SDK در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

IBM با استفاده از مزیت کوانتومی خاطرنشان کرده است که در نهایت این کامپیوتر ها قادر هستند پردازش داده ها را با بازده بالاتری انجام دهند. جی گامباتا، از شرکت IBM در بیانیه خود مربوط به افزایش حجم کوانتومی می گوید: ما به دنبال کشف راه های جدیدی برای افزایش بازدهی سیستم های خود هستیم و در آینده نیز قصد داریم فعالیت های عظیم و پیچیده تری را در این حوزه انجام دهیم. الگوریتم های ارائه شده برای توسعه سخت افزار و هماهنگی با اپلیکیشن ها خواهد بود که همگی روی سیستم سخت افزاری کوانتوم راه اندازی خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال