اندروید و ios و تسلط بر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند

این بار دو سیستم عامل معروف و محبوب اندروید و ios ، در سهم خود را در بازارهای جهانی در سال ٢٠١۴ بطور مشترک افزایش دادند.
طبق گزارش IDC ، میزان استفاده از تلفن‌هاى هوشمند مجهز به این دو سیستم عامل در سال ٢٠١٣ برابر ٩٣.٨ درصد بوده، که در سال ٢٠١۴ با حدود 3 درصد رشد، به ٩۶.٣ درصد افزایش پیدا کرده است…

این بار دو سیستم عامل معروف و محبوب اندروید و ios ، در سهم خود را در بازارهای جهانی در سال ٢٠١۴ بطور مشترک افزایش دادند.

طبق گزارش IDC ، میزان استفاده از تلفن‌هاى هوشمند مجهز به این دو سیستم عامل در سال ٢٠١٣ برابر ٩٣.٨ درصد بوده، که در سال ٢٠١۴ با حدود 3 درصد رشد، به ٩۶.٣ درصد افزایش پیدا کرده است. سیستم عامل محبوب اندروید، سهم خود را از بازار گوشى‌هاى هوشمند در سال ٢٠١۴ از ٧٨.٧ درصد به ٨١.۵ درصد بالا برده است و این درحالى است که سهم ios از ١۵.١ درصد به ١۴.٨ کاهش یافته است.

شاید در نگاه اول بگوییم که اپل، گامی رو به عقب برداشته اما با وجود این لغزش، آمار محموله‌هاى ارسالى دستگاه‌‌هاى  ios، ٢۵.۶ درصد رشد داشته که این بدلیل رضایت کاربران از آیفون 6 بوده است. با عرضه آیفون ۶ ، اپل به نیاز مشتریان براى داشتن یک گوشى با صفحه نمایش بزرگتر پاسخ مثبت داد. کشتى‌هاى حامل محصولات اپل ١٩٢.٧ میلیون گوشى‌ هوشمند در سال ٢٠١۴ جا به جا کرده‌اند، که در سال ٢٠١٣ این آمار ١۵٣.۴ میلیون بوده‌ است.

بیش از یک میلیارد گوشى اندرویدی در سال گذشته جا‌به‌جا شد که سامسونگ با تصاحب ٨٠٢ میلیون عنوان خود را در راس تولید کننده های اسمارت‌فون حفظ کرد و پرچمدار توزیع گوشی‌های هوشمند شد. بقیه این آمار بین شرکت‌هایی نظیر  Xiaomi ، LG ، LTE و Huawei تقسیم شده است که رشد چشمگیری داشته اند.

ظاهرا کمپانی مشهور بلک‌بری سال خوبی را پشت سر نگذاشته و تنها شرکتی بوده که در حوزه سیستم عامل،  بازار خود را از دست داده و سهمش از ١.١٩ درصد به ٠.۴ درصد تنزل یافته‌است.

در سال ٢٠١٣ مایکروسافت، ٣۴.٩ میلیون ویندوز فون روانه بازار کرده، در حالى که این عدد در سال گذشته میلادی، با کاهشی حدود 1 میلیون عددی، به ٣٣.۵ میلیون تنزل یافته‌است.

بنا به گزارش IDC و باتوجه به عملکرد مایکروسافت، ظاهرا این شرکت بازار موبایل را در اولویت اهداف خود قرار نداده در حالى که می‌توانست پس از شرکت‌هایى چون سامسونگ و اچ تى سى یکى از کمپانی‌های مطرح این حوزه باشد. امید است امسال مایکروسافت با عرضه ویندوز ١٠ دوباره در بازار گامی محکم برداشته و در کانون توجهات کاربران قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال