پیش‌بینی IDC: سهم بازار اندروید در سال 2016 به 85 درصد خواهد رسید

شرکت تحقیقات بازار IDC، در آخرین گزارش خود اعداد و ارقام مربوط به گوشی‌های هوشمند در سال 2016 را منتشر کرده است. بر اساس گزارش این شرکت، سهم بازار اندروید در این سال، با به دست آوردن نرخ رشد سالیانه 5.2% در نهایت 85 درصد خواهد بود. از سوی دیگر،سیستم عامل اپل یعنی iOS با 11 […]

شرکت تحقیقات بازار IDC، در آخرین گزارش خود اعداد و ارقام مربوط به گوشی‌های هوشمند در سال 2016 را منتشر کرده است. بر اساس گزارش این شرکت، سهم بازار اندروید در این سال، با به دست آوردن نرخ رشد سالیانه 5.2% در نهایت 85 درصد خواهد بود. از سوی دیگر،سیستم عامل اپل یعنی iOS با 11 درصد کاهش فروش، 14.3% از بازار را در دست خواهد داشت.

gsmarena_001

در مجموع، سیستم عامل‌های گوگل و اپل، بیش از 99 درصد بازار را در دست خواهند داشت و تنها 0.4% برای ویندوزفون و 0.3% برای سایر سیستم عامل‌ها باقی خواهند گذاشت. براساس گزارش‌ها، سهم اندروید و iOS با هم از بازار در سال 2020 به نزدیک 100% خواهد رسید.

در این گزارش آمده است: «بر کسی پوشیده نیست که سیستم عامل اندروید گوگل در آینده نیز سهم عمده‌ی بازار در پلتفرم‌های گوشی‌های هوشمند را حفظ خواهد کرد. این سیستم‌عامل در هسته‌ی رشد 4G در بازارهای نوظهور نیز خواهد بود. بازارهایی که دستگاه‌های اندرویدی ارزان از چیپ‌های ارزان جدیدتر و کم هزینه‌تراستفاده نمی‌کنند».

این گزارش این‌گونه ادامه می‌یابد:«همه‌ی نشانه‌ها می‌گویند که 2016 نخستین سال کاهش فروش آی‌فون اپل است. آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس گرچه فروش خوبی داشته اند، اما در سه ماهه‌ی نخست امسال نسبت به سال قبل کاهش فروش داشته اند. براساس پیش بینی IDC، در سه ماهه‌ی چهارم نیز فروش منفی خواهد بود و در نتیجه شاهد رشد منفی خواهیم بود. البته این پایان اپل نیست. از آن جا که 2017 ده سالگی آی‌فون است، باور آن که اپل برای این مشکل راه چاره‌ای اندیشه نکرده باشد، مشکل است».

این گزارش هم چنین بیان می‌کند که فروش گوشی‌های هوشمند 4G امسال به یک میلیارد دستگاه خواهد رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال