شناسایی طوفان خورشیدی قدرتمندی که باعث قطعی ارتباطات رادیویی شد

دانشمندان اخیرا یک طوفان خورشیدی قدرتمند را شناسایی کردند که با رسیدن به زمین باعث قطعی ارتباطات رادیویی در قسمت های از اروپا و آفریقا شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش های منتشر شده لکه خورشیدی شناسایی شده با نام AR3089 شامل مجموعه ای از شراره های خورشیدی کلاس متوسط […]

دانشمندان اخیرا یک طوفان خورشیدی قدرتمند را شناسایی کردند که با رسیدن به زمین باعث قطعی ارتباطات رادیویی در قسمت های از اروپا و آفریقا شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش های منتشر شده لکه خورشیدی شناسایی شده با نام AR3089 شامل مجموعه ای از شراره های خورشیدی کلاس متوسط است. به گفته ناسا یکی از این شراره ها در هنگام رسیدن به زمین باعث اختلالات رادیویی در اروپا و آفریقا شد. طبق پیش بینی محققان در روز دوشنبه احتمالا یک طوفان خورشیدی دیگر در راه زمین خواهد بود که باعث ایجاد شفق قطبی در منطقه شمالگان میشود. ایجاد طوفان های خورشیدی بیشتر نتیجه افزایش فعالیت خورشید است. زیرا دانشمندان معتقدند اکنون خورشید در حداکثر فعالیت خود در چرخه ۱۱ ساله قرار دارد. این موضوع باعث افزایش تجربه طوفان های بیشتر در زمین نیز خواهد شد.

در صورتی که طوفان خورشیدی رسیده به زمین به اندازه کافی قدرتمند باشد می تواند علاوه بر ایجاد شفق قطبی به زیرساخت ها و ماهواره ها آسیب برساند و یا باعث اختلال در عملکرد آنها شود.به همین دلیل ناسا به همراه دیگر سازمان های فضایی بصورت دقیق وضعیت آب و هوای فضا را زیر نظر دارند تا بتوانند از زمین و همچنین فضانوردان در برابر این طوفان های خورشیدی محافظت کنند.

با رصد دقیق طوفان های خورشیدی به اپراتورهای ماهواره ها کمک خواهد شد تا بتواند پیش از وقوع تمهیدات لازم را برای کنترل صدمات ارائه کند. البته طبق توصیه دانشمندان ماهواره های جدید ارسالی باید دارای لایه های محافظتی پیشرفته باشند تا توان مقابله با ذرات خورشیدی را داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال