شناسایی نوعی قارچ برای استفاده به عنوان زیرلایه در تراشه های کامپیوتری

دانشمندان با شناسایی نوعی قارچ آن را برای استفاده در تراشه های کامپیوتر و قطعات یکبار مصرف مناسب می دانند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان تلاش دارند تا از طریق استفاده از نوعی قارچ علاوه بر کاهش زباله های الکترونیکی به کاهش گازهای گلخانه ای نیز کمک کنند. به گفته آنان […]

دانشمندان با شناسایی نوعی قارچ آن را برای استفاده در تراشه های کامپیوتر و قطعات یکبار مصرف مناسب می دانند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان تلاش دارند تا از طریق استفاده از نوعی قارچ علاوه بر کاهش زباله های الکترونیکی به کاهش گازهای گلخانه ای نیز کمک کنند. به گفته آنان ممکن است در آینده تراشه ها شامل زیرلایه هایی از جنس قارچ‌ باشند. البته این به معنی استفاده از قارچ ها روی قطعات کامپیوتر نخواهد بود. این مطالعه در یک مقاله علمی بطور کامل روند استفاده از قارچ را شرح داده است.

طبق این مقاله دانشمندان توانسته اند از پوست قارچ برای ایجاد یک زیرلایه زیست تخریب پذیر در تراشه ها و قطعات الکترونیکی استفاده کنند.

به گفته این محققان زیرلایه های قارچی نیز قادر به تحمل دماهای بالای ۲۵۰ درجه سانتی گراد است که برای لحیم کاری استفاده میشود. آنها از این زیرلایه قارچی در بخش هایی مانند برد مدار و باتری نیز مورد استفاده قرار دادند.

محققان از قارچ گانودرما لوسیدرم برای ایجاد این راهکار سبز استفاده کردند. این قارچ ساختار چوب مانند داشته و معمولا مکان رشد آن نیز روی چوب سخت مرده است. با توجه به اینکه این نوع قارچ اثرات مفیدی روی انسان دارد، علاوه بر پوسته می توان از دیمر بخش های آن در تولید محصولات دیگر استفاده کرد.‌

این قارچ با توجه به خاصیت انعطاف پذیری خود دارای ضخامت مناسبی است و می تواند تا ۲۰۰۰ بار خم شود. بنابراین می تواند در ساخت قطعات الکترونیکی و دستگاه های پوشیدنی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال