شناسایی نشت گاز متان در بخش هایی از ایالات متحده

یک ماهواره چینی در رصدهای خود نشت گاز متان را در ناحیه ای از آمریکا شناسایی کرد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره چینی گائوفن ۵ بی در هنگام مشاهدات خود متوجه دو منبع انتشار متان در ایالت نیومکزیکو شد. ژانگ یونگ گوانگ، استاد دانشگاه از شناسایی این دو منبع نشت متان […]

یک ماهواره چینی در رصدهای خود نشت گاز متان را در ناحیه ای از آمریکا شناسایی کرد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره چینی گائوفن ۵ بی در هنگام مشاهدات خود متوجه دو منبع انتشار متان در ایالت نیومکزیکو شد. ژانگ یونگ گوانگ، استاد دانشگاه از شناسایی این دو منبع نشت متان خبر داد.

این ماهواره با کمک ابزار پیشرفته فراطیفی موفق به شناسایی این نقاط شد که گرادیان غلظت در آنها بین ۲۵ قسمت و در میلیارد تا ۳۵۰ قسمت در میلیارد است بطوری که میزان آن از غلظت متان اتمسفر پس زمینه نیز بالاتر تخمین زده میشود.

طی تحقیقات محققان از طریق دیگر ماهواره ها و همچنین یک شرکت دیگر بصورت آنلاین مشخص شد چاه گاز شیل از شرکت نفت و گاز آمریکایی به نام EOG و ایستگاه افزایش فشار شرکتی به نام Matador Resource منابع این انتشار هستند که هر دو یک شرکت انرژی محسوب می‌شوند. گاز شیل همان گاز محصور در سنگ سخت و ساختار شیل است که با کمک فناوری شکست هیدرولیک تخلیه میشود.

این گاز در آمریکا به عنوان منبعی برای گاز طبیعی شناخته میشود. به گفته ژانگ این چاه گاز از منابع بسیار بزرگ انتشار محسوب میشود که مقادیر بسیار زیاد متان آزاد می کند. ایستگاه افزایش فشار نیز حدود ۰.۴ تا .۰۸ تن متان منتشر می کند. مهار انتشار متان میتواند در محدود کردن گرمایش زمین بسیار موثر باشد. شناسایی نقاط انتشار نیز بسیار حائز اهمیت است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال