شناسایی سیگنال‌های منظم رادیویی با منشاء مشخص فضایی

دانشمندان موفق شدند تا سیگنال های منظم و تکرار شونده ای را از اعماق فضا دریافت کنند. این سیگنال ها از فاصله 500 میلیون سال نوری از زمین دریافت و هر 16روز تکرار می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از cnet، یکی از اسراری که دانشمندان به دنبال […]

دانشمندان موفق شدند تا سیگنال های منظم و تکرار شونده ای را از اعماق فضا دریافت کنند. این سیگنال ها از فاصله 500 میلیون سال نوری از زمین دریافت و هر 16روز تکرار می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از cnet، یکی از اسراری که دانشمندان به دنبال کشف آن بوده اند، سیگنال های رادیی ای هستند که از اعماق کهکشان دریافت می شوند. این سیگنال ها الگوی خاصی ندارند و اکثرا تنها یکبار اتفاق می افتند. برخی دیگر نیز که تکرار میشوند، از قانون و الگوی خاصی پیروی نمی کنند. فوران های رادیویی سریع (FRB) یا سیگنال های عجیب در هزارم ثانیه ناپدید می شوند و تنها توسط ردیاب های مستقر شناسایی می شوند. اکنون سیگنال هایی توسط دانشمندان کاندایی کشف شده که از نظم خاصی پیروی می کند و هر 16 روز تکرار میشود. تعداد سیگنال های FRB به سرعت افزایش یافته است. حدود یک سال است که دانشمندان بررسی این فوران ها را در دستور کار خود دارند تا به منشاء آن دست یابند.

فوران رادیویی 180916.J0158+65 در سال 2018 کشف و مبدا آن 500 میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد. این سیگنال که اکنون به شدت در حال تکرار شدن است، اخترشناسان را سردرگم کرده است. این فوران توسط  تلسکوپ عظیم CHIME دریافت شد و بعد از 12 روز سکوت مجددا دریافت شده است. با اینکه بسیاری از وبسایت های خبری مدعی وجود بیگانگان فضایی شده اند اما آدام دلر  اختر فیزیکدان دانشگاه تکنولوژی Swinburne در مورد این سیگنال ها گفته است : ما با پیگیری شواهد و مستندات به زودی یک توضیح طبیعی برای آن پیدا خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال