شناسایی جاسوس افزار اندرویدی با قابلیت مخفی شدن از لیست اپ ها

محققان امنیتی جاسوس افزار اندرویدی جدیدی را شناسایی کرده اند که می‌تواند بدون اطلاع کاربر و به عنوان یک آپدیت سیستم به گوشی کاربر حمله کرده و داده های آن را دریافت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت امنیتی به نام Zimperium این جاسوس افزار اندرویدی را کشف کرده و […]

محققان امنیتی جاسوس افزار اندرویدی جدیدی را شناسایی کرده اند که می‌تواند بدون اطلاع کاربر و به عنوان یک آپدیت سیستم به گوشی کاربر حمله کرده و داده های آن را دریافت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت امنیتی به نام Zimperium این جاسوس افزار اندرویدی را کشف کرده و در مورد آن گفته است: این جاسوس افزار به گونه‌ای پیچیده و بدون اطلاع کاربر می تواند به داده های وی دسترسی پیدا کند. به طوری که در لیست اپ ها قابل مشاهده نبوده و همچنین می توانند میزان انتقال داده را نیز دستکاری کند.

 این جاسوس افزار اندرویدی بدون دسترسی به روت به شکل یک آپدیت سیستم کاربر را گول می زند و کاربر باور می‌کند در حال به روز رسانی است. اما در واقع این جاسوس افزار با ارسال یک نوتیفیکیشن به عنوان جستجو برای به روز رسانی در حال سرقت داده است.

هنگامی که کاربر این جاسوس افزار را فعال می کند. از طریق دسترسی از راه دور (RAT)  می توان دستورات مورد نظر را اجرا و داده ها را دریافت کرد. این داده ها می تواند شامل پیام های پیام رسان، فایل های دیتابیس، اطلاعات مربوط به مرورگر، ضبط صدا و تماس های تلفنی، ثبت تصاویر از طریق دوربین، سرقت تصاویر و حتی نظارت روی موقعیت جی پی اس باشد.

 نسخه های قدیمی تر اندروید می توانند در مقابل این جاسوس افزار آسیب پذیر باشند. به همین دلیل کلیه دستگاه های اندرویدی باید به روز رسانی شوند. با توجه به گفته گوگل و قرار نداشتن این جاسوس افزار در گوگل پلی استور احتمالاً تعداد کاربران اندرویدی که با این جاسوس افزار تماس داشتند بسیار اندک خواهد بود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال