پیج‌های موثر برای تبلیغ در اینستاگرام را چطور تشخیص بدهیم؟

اینستاگرام و چهره‌های معروفش با عناوین مختلف در حال کمک به دنیای تبلیغات هستند. مهم نیست که بعضی از این چهره‌ها را که با نام‌های مختلفی مانند اینفلوئنسر، اینستاگرامر، شاخ مجازی و… می‌شناسید، دوست ندارید. مهم این است که برندها از همکاری با آنها راضی‌اند و به فروش‌های خوبی می‌رسند. پس اگر در جایگاه فروشنده یا […]

اینستاگرام و چهره‌های معروفش با عناوین مختلف در حال کمک به دنیای تبلیغات هستند. مهم نیست که بعضی از این چهره‌ها را که با نام‌های مختلفی مانند اینفلوئنسر، اینستاگرامر، شاخ مجازی و… می‌شناسید، دوست ندارید. مهم این است که برندها از همکاری با آنها راضی‌اند و به فروش‌های خوبی می‌رسند.

پس اگر در جایگاه فروشنده یا برندی خاص باشید، قطعا دوست دارید که از فرصتی که اینستاگرام و چهره‌های معروفش برایتان فراهم می‌کنند، نهایت استفاده را ببرید. این‌طور نیست؟ اما از میان انبوه افرادی که در ظاهر می‌توانند به شما کمک کنند، باید به سراغ چه کسانی بروید؟ پیج‌هایی که می‌توانند تضمینی برای فروش بهتر محصولات‌تان باشند، چه ویژگی‌هایی دارند؟ نکات لازم برای انتخاب پیج‌های اثرگذار در روند فروش و بازاریابی چیست؟

نگاهی به اعتبار و شهرت پیج

لازم است برای انتخاب پیجی که برای تبلیغات‌تان مناسب است حتما به اعتبار و وجهه آن دقت کافی داشته باشید. اعتبار و وجهه دو مقوله جدا از هم هستند. اجازه بدهید که در ابتدا به مقوله اعتبار بپردازیم و بعد وجهه را بررسی کنیم. منظور از اعتبار چیست؟‌ یعنی اینکه صفحه موردنظر واقعا درباره ادعایی که در خصوص اثرگذاری فروش دارد، صادق باشد. فالوورهای آن را کاربران حقیقی تشکیل بدهند و پایگاهی قوی برای تعامل با آنها ساخته باشد. داشتن فالوورهای زیاد نمی‌تواند دلیلی بر اثرگذاری یک پیج در روند فعالیت‌هایتان باشد. فقط فیک‌ یا حقیقی‌بودن هم ملاک نیست؛ کاربرانی که پیجی را دنبال می‌کنند در صورتی می‌توانند به مشتریان بالقوه و بعد بالفعل شما بدل شوند که در صفحه موردنظر تعاملات کافی ابراز نمایند. به عبارت بهتر، پیجی می‌تواند ادعای تاثیرگذاری در تبلیغات را یدک بکشد که دنبال‌کنندگانش در ارتباطی دوسویه و قوی با آن قرار داشته باشند و بده‌بستانی معنوی میان آنها شکل گرفته باشد. پیجی که دنبال‌کنندگانش به مرحله برقراری تعامل فعال با آن می‌رسند، یعنی کارش را در ارتباط‌گرفتن با مخاطب بسیار خوب انجام داده است. پس می‌تواند در امر تبلیغات موثر ظاهر شود و به‌عبارت ساده‌تر، حرف‌هایش نزد عده زیادی از افراد خریدار خواهد داشت. این دقیقا چیزی است که تبلیغات و بازاریابی به آن نیاز دارد.

بیشتر بدانید: دی اکتیو کردن اینستاگرام

منظور از تعامل چیست؟ یعنی کاربران و پیج مذکور با هم به گفت‌وگو برسند. این گفت‌وگو با بررسی کامنت‌ها یا همان بخش نظرات، استوری‌ها و تصاویری که از پیام‌های خصوصی کاربران به پیج گذاشته می‌شود، قابل‌بررسی است. میزان بازدیدها، نظرات و مشارکت بازدیدکننده‌ها در شکل‌دادن به محتوای منتشرشده در هر صفحه به شما نشان می‌دهد که مسیر ارتباطی پیج با کاربران به چه شکلی است. اما بعد از مقوله اعتبار باید به سراغ شهرت و وجهه برویم. شهرت هر پیج چگونه است؟ آیا شهرت و وجهه‌ای که پیج در میان کاربران دارد، با برندتان هم‌سو و هم‌خوان است؟ شاید در یک صفحه، شاهد تعاملات گسترده فالوورها با مدیریت صفحه باشید اما آیا جنس ارتباطی آنها با اهداف فروش‌تان و برندی که در تلاش برای رونق‌دادن به آن هستید، همسان است؟ باید جنس تعامل و وجهه پیج در میان کاربران را شناسایی کنید.

پیج‌های موثر برای تبلیغ در اینستاگرام را چطور تشخیص بدهیم؟ | تکنا

شناخت و تعریف درست اهداف تبلیغات

مهم‌ترین بخش انتخاب یک پیج برای محول‌کردن وظیفه تبلیغات به آن، شناسایی اهداف تبلیغاتی خود است. لازم است بدانید که دقیقا به‌دنبال کسب چه نتیجه‌ای در سطح اینستاگرام هستید. آیا می‌خواهید مشتریانی بالقوه از هر سن، قشر و موقعیت اجتماعی برای خود جلب و جذب کنید؟ به‌دنبال مشتریانی خاص هستید و ویژگی‌های دموگرافیک خاصی را در آنها دنبال می‌کنید؟ پاسخ‌دادن به پرسش‌هایی از این دست است که شما را در انتخاب پیج‌های مناسب برای واگذاری تبلیغات خود به آنها یاری می‌کند. بسیاری از صفحات پرمخاطب هستند که نتیجه خاصی برای برندهای مختلف به همراه ندارند. چرا؟ چون شاید تطابق محتوا و مشتریان هدفی که برند می‌جوید، در حدی اندک است. در این صورت، تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی‌تان به سنگ خواهد خورد و اگر هم مشتریانی بالقوه به سمت‌تان روانه شوند، تبدیل‌کردن آنها به مشتری بالفعل بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین، یادتان باشد که بالابودن تعداد فالوروهای یک پیج لزوما دلیل مناسبی برای انتخابش جهت تبلیغات نیست.

در آخر

واگذاری تبلیغات و بازاریابی خود به پیج‌های پرمخاطب می‌تواند راه میان‌بری ایدئال باشد که شما را به فروش بیشتر می‌رساند. قطعا چنین میان‌بری شما را در کسب‌وکار با گام‌هایی بلند به پیش حرکت می‌دهد اما انتخاب‌های آگاهانه و درست در این مسیر است که می‌تواند برایتان اثرگذار باشد. پس نکاتی را که گفته شد، حتما در انتخاب‌هایتان لحاظ کنید و حواستان باشد که گول اعداد و ارقام را نخورید. همچنین می توانید از نشانت پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ مشاوره تخصصی بگیرید. برندتان را با پیجی تبلیغ کنید که برایتان ارزش‌آفرین می‌شود و مشتریانی مناسب و درست را به سمت شما سوق می‌دهد. در راه انتخاب بهترین پیج‌ها نباید کورکورانه به‌دنبال دیگران حرکت کنید و به‌صرف معروف‌شدن و همه‌گیری تبلیغات در پیجی خاص به آن اعتماد کنید. یادتان باشد که مسیر بازاریابی و تبلیغات، فرایندی هوشمندانه است که باید با هوش، دقت و آگاهی زیادی به سرانجام برسد. در غیر این صورت، نتیجه‌ای به‌دنبال نخواهد داشت یا دست‌کم نتایج دندان‌گیری برایتان به ارمغان نخواهد آورد.


پایان رپرتاژ خبری

این مطلب رپرتاژ خبری میباشد و پایگاه اخبار فناوری تکنا مسئولیتی در قبال محصولات، خدمات و صحت و سقم محتوای آن ندارد.