در صورت عدم رفع مشکل تولید موتور رپتور اسپیس ایکس در خطر ورشکستگی قرار خواهد گرفت

ایلان ماسک در مورد توسعه موتور رپتور ایمیلی را به کارمندان این شرکت ارسال کرده است. به گفته وی اگر اسپیس ایکس تا سال آینده امکان پرتاب استارشیپ برای هر دو هفته یک بار را نداشته باشد در معرض ورشکستگی قرار خواهد گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان‌ماسک در ایمیل خود […]

ایلان ماسک در مورد توسعه موتور رپتور ایمیلی را به کارمندان این شرکت ارسال کرده است. به گفته وی اگر اسپیس ایکس تا سال آینده امکان پرتاب استارشیپ برای هر دو هفته یک بار را نداشته باشد در معرض ورشکستگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان‌ماسک در ایمیل خود به کارمندان اسپیس ایکس توسعه موتور رپتور را بسیار فاجعه‌آمیز خوانده و شرایط را بسیار بد توصیف کرده است. مدیر اسپیس ایکس از روند توسعه این موتور ناراضی بوده و در ایمیل خود شرایط توسعه آن را بسیار بدتر از آنچه که تصور می شده است توصیف کرد. به گفته ماسک در صورت عدم پرتاب استارشیپ هر دو هفته یک بار این شرکت در معرض واقعی ورشکستگی قرار خواهد گرفت.

 استارشیپ که اکنون در دست ساخت قرار دارد به عنوان موشک نسل بعدی این شرکت است و قرار است از استارشیپ برای ارسال محموله و انسان به ماه و مریخ استفاده شود. نمونه اولیه این فضاپیما نیز پیش از این در تگزاس مورد آزمایش قرار گرفته بود. این موشک برای رسیدن به مدار نیاز به ۳۹ موتور رپتور دارد. به همین دلیل توسعه و تولید این موتورها در در ساخت و آزمایش استارشیپ موثر است.

مشکل اساسی اسپیس ایکس در تولید موتورهای رپتور است. البته جدایی رئیس بخش پیشرانش این شرکت نیز در ایجاد این اوضاع بد موثر بوده است. ایلان ماسک از همه کارمندان خواسته تا با همکاری یکدیگر بتوانند این اوضاع را تغییر دهند. ماسک در گزارش خود می‌گوید: نیاز به تولید موتورهای رپتور به تعداد کافی داریم و در صورت عدم تولید آن امکان پرواز استارشیپ و آزمایش ماهواره نسل دوم استارلینک عقب خواهد رفت. از طرفی استفاده از ماهواره نسل اول استارلینک نیز از نظر اقتصادی به صرفه نخواهد بود. اسپیس ایکس اکنون نیاز به استفاده از نسل دوم ماهواره دارد تا بتواند پهنای باند لازم را فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال