ایلان ‌ماسک و وعده بازگشت به ماه تا سال ۲۰۲۴

ایلان ماسک اعلام کرد شرکت اسپیس ایکس قادر است تا سال ۲۰۲۴ انسان را دوباره به ماه بازگرداند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل اسپیس ایکس پس از انجام ماموریت Crew-2 اسپیس ایکس و ارسال فضانوردان به گزارشگران گفته است: این شرکت طی همکاری با ناسا قادر است تا سال […]

ایلان ماسک اعلام کرد شرکت اسپیس ایکس قادر است تا سال ۲۰۲۴ انسان را دوباره به ماه بازگرداند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل اسپیس ایکس پس از انجام ماموریت Crew-2 اسپیس ایکس و ارسال فضانوردان به گزارشگران گفته است: این شرکت طی همکاری با ناسا قادر است تا سال ۲۰۲۴ انسان را به سطح ماه بفرستد.

ایلان ماسک در این مصاحبه عنوان کرد: ما فکر می‌کنیم که بازگردانی انسان به سطح ماه یک کار انجام شدنی باشد و قصد داریم حتی زودتر از آن تاریخ را برای رسیدن به هدف انتخاب کنیم. هم اکنون اسپیس ایکس موشک های زیادی را برای این پروژه طراحی کرده و در آینده نیز بسیاری از آنها از دست خواهد رفت. طی محاسبات این شرکت ساخت هر موشک حدود 5 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. برنده شدن در این قرار داد نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

ناسا هفته گذشته یک قرارداد ۲.۹ میلیارد دلاری با اسپیس ایکس امضا کرده که طی آن این شرکت برنامه سیستم های فرود انسانی را بر عهده خواهد گرفت. در این برنامه اسپیس ایکس نوعی موشک استارشیپ خاص را برای ناسا می سازد تا بتواند انسان را روی سطح ماه فرود آورد. هم اکنون نیز آزمایش‌های اولیه نمونه این موشک در بوکا چیکای تگزاس در حال انجام است.

برنامه فضایی آرتمیس مربوط به ناسا از زمان دولت ترامپ آغاز به کار کرد و احتمال می‌رود در دوران ریاست جمهوری جدید نیز ادامه پیدا کند. در این برنامه چند ماموریت فضایی به مدار زمین و ماه انجام خواهد گرفت. ایلان ماسک در این مورد نیز گفته است: هم اکنون افتخار بزرگی برای اسپیس ایکس است که ناسا این شرکت را برای بازگرداندن انسان به ما انتخاب کرد. هم اکنون از آخرین ورود انسان به ماه نیم قرن گذشته و ما قصد داریم به آنجا برگشته و پایگاه دائمی روی آن مستقر کنیم.

ایلان ماسک در مورد ساخت موشک استارشیپ گفته است: ساخت این موشک یک پروژه بسیار پرهزینه و سخت خواهد بود. زیرا نیاز به موشکی است که بتواند علاوه بر سرعت بالا به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد. به بیان دیگر با انجام تغییراتی به صورت چند بار مصرف باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال