ایلان ماسک از ساخت سکوی پرتاب فضایی اسپیس در اقیانوس خبر داد

ایلان ماسک اعلام کرد از سال آینده شرکت اسپیس ایکس کلیه پرتاب های خود را از سکوی پرتاب این شرکت در اقیانوس انجام خواهد داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس شرکت فضایی اسپیس ایکس اعلام کرد از سال آینده کلیه پرتاب های این شرکت از وسط اقیانوس و سکوی پرتاب دیموس […]

ایلان ماسک اعلام کرد از سال آینده شرکت اسپیس ایکس کلیه پرتاب های خود را از سکوی پرتاب این شرکت در اقیانوس انجام خواهد داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس شرکت فضایی اسپیس ایکس اعلام کرد از سال آینده کلیه پرتاب های این شرکت از وسط اقیانوس و سکوی پرتاب دیموس انجام خواهد شد. به گفته ایلان ماسک در حساب توییتری اش، ساخت سکوی پرتاب فضایی اسپیس ایکس وسط اقیانوس به نام دیموس در مراحل نهایی قرار دارد و این شرکت قصد دارد از سال آینده پرتاب موشک استارشیپ را از این سکوی اقیانوس انجام دهد.

سکوی پرتاب فضایی اسپیس ایکس در اقیانوس به نام دیموس شامل یک سازه دریایی است که در آن بخشی را برای سیستم موشک سفارشی در بر خواهد داشت. این سکو علاوه بر محل پرتاب قابلیت فرود موشک استارشیپ را خواهد داشت و به گفته ماسک قرار است پرتاب انسان به مریخ از این سکو انجام گیرد.

اسپیس ایکس برای ساخت این سکوی پرتاب دو دکل نفتی از کار افتاده را خریداری کرده و آن را تبدیل به یک سکوی پرتاب شناور کرد.  نام آن ها نیز به نام دو قمر کوچک مریخ یعنی فوبوس و دیموس نام گذاری شده است. ساخت این سکوی پرتاب توسط ایلان ماسک در توییتر تایید شده و تصویری از آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

ایلان ماسک برای پرتاب استارشیپ به مریخ سال ۲۰۲۲ را تعیین کرده بود اما اخیراً نظر خود را تغییر داده و سال ۲۰۲۴ را برای فرود استراتژیک در مریخ تعیین کرده است. بر اساس مدار چرخش خورشیدی مریخ به زمین نزدیک ترین فاصله بین این دو سیاره هر دو سال یک بار اتفاق می‌افتد و به همین دلیل ماموریت اخیر ناسا در سیاره سرخ به همراه سه ماموریت رباتی نیز در چند هفته اخیر اتفاق افتاده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال