تلاش ایلان ماسک برای ساخت یک گیگافکتوری دیگر در آسیا

استقبال از محصولات تسلا باعث شده است تا ایلان ماسک تلاش خود را برای ساخت کارخانه های اختصاصی این شرکت به نام گیگافکتوری افزایش دهد. این شرکت کارخانه هایی را در آلمان چین و آمریکا راه اندازی کرده است. ایلان ماسک در توییت اخیر خود اشاره کرده که به دنبال ساخت یک گیگافکتوری دیگر در […]

استقبال از محصولات تسلا باعث شده است تا ایلان ماسک تلاش خود را برای ساخت کارخانه های اختصاصی این شرکت به نام گیگافکتوری افزایش دهد. این شرکت کارخانه هایی را در آلمان چین و آمریکا راه اندازی کرده است. ایلان ماسک در توییت اخیر خود اشاره کرده که به دنبال ساخت یک گیگافکتوری دیگر در قاره آسیا است. وی همچنین اعلام کرده است ابتدا تلاش دارد تا گیگا برلین و دومین گیگا ایالات متحده را برای پوشش نیاز نیمه شرقی آمریکای شمالی به اتمام برساند.

به گزارش سرویس احبار فناوری تکنا، تسلا پیش از این یک مجموعه تولیدی در شانگهای چین تأسیس کرده بود که تنها به تولید مدل 3 مشغول است و در آینده نیز مدل Y را به آن اضافه خواهد کرد. ایلان‌ماسک مشخص نکرده است که قصد دارد گیگافکتوری بعدی را در کدام کشور تاسیس کند. اما به نظر می رسد دو کشور کره جنوبی و ژاپن از لحاظ تامین کنندگان قطعه و تولید کنندگان باتری گزینه های خوب برای تاسیس این کارخانه ها باشند.

 پیش از این تسلا اعلام کرده بود به دلیل تعطیلی کارخانه های ایالت کالیفرنیا به علت گسترش ویروس کرونا این کمپانی را به منطقه دیگری منتقل خواهد کرد. اما از آنجا که برنامه ای برای افزایش ظرفیت تولید در این کارخانه تدارک دیده است بسیار بعید است که این اتفاق در آینده نیز رخ دهد. افزایش ارزش سهام تسلا، افزایش فروش و همچنین ساخت کارخانه های بیشتر نشان می دهد که این شرکت توانسته با عبور از مشکلات جایگاه مناسبی را در بازار خودروهای الکتریکی به دست آورد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال