توضیحات ایلان ماسک در مورد علت انفجار چهارمین راکت استارشیپ اسپیس ایکس

هفته گذشته بار دیگر راکت استارشیپ اسپیس ایکس در هنگام ورود به زمین منفجر شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی دیگر از راکت های اسپیس ایکس به نام SN11 هفته گذشته هنگام فرود منفجر شد. راکت SN11 نیز مانند ۳ راکت قبلی اسپیس ایکس در لحظات آخر دچار نقص فنی شده […]

هفته گذشته بار دیگر راکت استارشیپ اسپیس ایکس در هنگام ورود به زمین منفجر شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی دیگر از راکت های اسپیس ایکس به نام SN11 هفته گذشته هنگام فرود منفجر شد. راکت SN11 نیز مانند ۳ راکت قبلی اسپیس ایکس در لحظات آخر دچار نقص فنی شده بود. هنگام فرود روی زمین به دلیل شرایط نامساعد جوی و وجود مه علت انفجار مشخص نشده بود. به همین دلیل ایلان ماسک در توییت خود توضیحاتی را در رابطه با انفجار راکت منتشر کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ایلان ماسک اعلام کرد راکت  SN11 در لحظات آخر دچار یک نشتی کوچک در قسمت سوخت CH4 شده و موتور ۲ آن آتش گرفت. به همین دلیل قطعات الکترونیکی هوانوردی نیز دچار حریق شد. به گفته ماسک این مشکل در آینده به طور کامل برطرف خواهد شد.

پرتاب راکت SN11 از ایالت تگزاس در تاریخ 10 فروردین انجام گرفته بود. بلند شدن این راکت تا ارتفاع ۱۰ کیلومتر به طور موفق انجام گرفت. اما در زمان فرود منفجر شد. دوربینهای پخش زنده اسپیس ایکس در هنگام فرود این راکت برای چند لحظه متوقف شدند. اما دوربین های زمینی ناسا علاوه بر انفجار این راکت سقوط قطعاتی از آن را نیز ثبت کرد.

 پیش از این راکت های  SN8 و SN9و SN10 نیز همگی در لحظه فرود و یا پس از فرود منفجر شدند. استارشیپ  SN15 راکت بعدی اسپیس ایکس است که بهبود های قابل توجهی را دریافت کرده است. این شرکت به زودی آزمایشی راکت را آغاز خواهد کرد و امیدوار است تمامی نقص های فنی مربوط به راکت های پیش از آن برطرف شده و به زودی آزمایش فرود موفق انجام شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال