ایلان ماسک از نخستین ماموریت سرنشین دار اسپیس ایکس به مریخ تا سال ۲۰۲۴ خبر داد

ایلان ماسک اعلام کرد اولین ارسال انسان به مریخ توسط این شرکت تا سال ۲۰۲۴ ممکن خواهد شد. بنیانگذار اسپیس ایکس در مصاحبه اخیر خود گفته است به احتمال زیاد این شرکت انسان را در سال ۲۰۲۶ به سیاره سرخ ارسال خواهد کرد. همچنین اعلام کرده ممکن است این ارسال حتی در سال ۲۰۲۴ نیز […]

ایلان ماسک اعلام کرد اولین ارسال انسان به مریخ توسط این شرکت تا سال ۲۰۲۴ ممکن خواهد شد. بنیانگذار اسپیس ایکس در مصاحبه اخیر خود گفته است به احتمال زیاد این شرکت انسان را در سال ۲۰۲۶ به سیاره سرخ ارسال خواهد کرد. همچنین اعلام کرده ممکن است این ارسال حتی در سال ۲۰۲۴ نیز محقق شود. گفتگوی اخیر ایلان ماسک یک گفتگوی اینترنتی بوده که با مدیرعامل شرکت رسانه آلمانی اکسل اشپرینگر انجام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک در تازه ترین گفتگوی خود اعلام کرده این شرکت تلاش دارد تا دو سال دیگر فضا پیمای بدون سرنشین خود را به مریخ اعزام کند. البته وجود اختلاف دو ساله در این پروژه‌ها بدین دلیل است که نزدیکی زمین و مریخ تنها هر ۲۶ ماه اتفاق می افتد و غیر از این مواقع زمان رسیدن به سیاره سرخ حدود دو سال طول خواهد کشید.

برنامه اسپیس ایکس برای ارسال انسان به مریخ توسط استارشیپ انجام خواهد گرفت. این فضاپیمای ۵۰ متری با کمک یک موشک غول پیکر با نام سوپرهوی پرتاب خواهد شد. این فضاپیما و موشک هر دو چند بار مصرف بوده و موشک پرتاب کننده آنها نیز پس از برخاستن به صورت عمود به زمین باز می گردد. از طرفی برگشت از مریخ نیز توسط استارشیپ انجام خواهد گرفت. زیرا به دلیل جاذبه کم ماه و مریخ این فضاپیما می تواند خود را از سطح این دو جرم بلند کند.

 در حال حاضر نسخه های آزمایشی طرح نهایی استارشیپ در حال ساخت است و احتمالاً به زودی نسخه ۸ آن پرواز آزمایشی بزرگ را آغاز خواهد کرد. این پرواز آزمایشی ارتفاع بالاتری را نسبت به آزمایش های قبلی خواهد داشت و به گفته ماسک نسخه نهایی فضاپیما از ۶ موتور قدرتمند رپتور نیز استفاده خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال