اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک تا سال 2020 راه اندازی می شود

اینترنت ماهواره ای فناوری جدیدی است که کمپانی اسپیس ایکس نیز به دنبال آن می باشد. به تازگی ماهواره ای توسط این شرکت در مدار زمین قرار گرفته است و ایلان ماسک با استفاده از اینترنت منتشر شده توسط آن، توئیتی منتشر کرده است. اما این موضوع که این ماهواره چه زمانی در اختیار کاربران […]

اینترنت ماهواره ای فناوری جدیدی است که کمپانی اسپیس ایکس نیز به دنبال آن می باشد. به تازگی ماهواره ای توسط این شرکت در مدار زمین قرار گرفته است و ایلان ماسک با استفاده از اینترنت منتشر شده توسط آن، توئیتی منتشر کرده است. اما این موضوع که این ماهواره چه زمانی در اختیار کاربران قرار می گیرد، موضوعی است که هنوز مشخص نیست و ممکن است این اتفاق مدت زمان زیادی به طول بی انجامد.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، رقیبان سرسختی در مقابل شرکت اسپیس ایکس قرار دارند که این شرکت اگر می خواهد با آن ها مقابله کند باید در این زمینه تلاش بیش تری کند. «گوین شات‌ول» (Gwynne Shotwell)، مدیر شرکت اسپیس ایکس در یک نشست خبری در حضور ایلان ماسک اعلام کرده است که اینترنت ماهواره ای این شرکت تا سال 2020 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و این شرکت در حال انجام آزمایشات نهایی خود در این رابطه می باشد. «شات‌ول» افزود که پوشش تمامی کره زمین با استفاده از ماهواره های این شرکت انجام خواهد شد اما هرچه تعداد این ماهواره ها بیش تر باشد؛ پوشش بیش تر بوده و کاربران امکان استفاده بهتری نیز خواهند داشت. پیش از این اسپیس ایکس صحبت از 30 هزار ماهواره به میان آورده بود اما به تازگی تعداد کم تری را اعلام کرده است تا بتواند زودتر به بهره برداری رسیده و در اختیار کاربران قرار گیرد.

ایلان ماسک در نشست خبری اخیر خود نیز آزمایش های اخیر اینترنت از طرف شرکت خود را مربوط به نیروی هوایی آمریکا دانست و اظهار امیدواری کرد که به زودی استفاده از آن توسط کاربران نیز امکان پذیر باشد. شرکت آمازون نیز بالون هایی را به همین منظور طراحی کرده است تا در آینده نزدیک اینترنت ماهواره ای را راه اندازی کند؛ همچنین شرکت های «وان‌وب» (OneWeb) و آلفابت نیز دیگر رقبای شرکت اسپیس ایکس در رسیدن به این هدف به شمار می آیند. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی فناوری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال