تلاش‌های ایلان ماسک برای راه‌اندازی اینترنت پرسرعت جهانی

ایلان ماسک موسس شرکت اسپیس ایکس تلاش دارد تا اینترنت پرسرعت جهانی را راه اندازی کند. اخیرا این شرکت موفق شد 60 ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کند. پس از این موضوع ایلان ماسک توانست تائیدیه لازم برای ساخت یک میلیون ترمینال برای راه اندازی اینترنت پرسرعت را از کمیسیون ارتباطات آمریکا دریافت کند. […]

ایلان ماسک موسس شرکت اسپیس ایکس تلاش دارد تا اینترنت پرسرعت جهانی را راه اندازی کند. اخیرا این شرکت موفق شد 60 ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کند. پس از این موضوع ایلان ماسک توانست تائیدیه لازم برای ساخت یک میلیون ترمینال برای راه اندازی اینترنت پرسرعت را از کمیسیون ارتباطات آمریکا دریافت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از dailymail، اسپیس ایکس با پرتاب 60 ماهواره فالکون 9 در هفته های گذشته تلاش برای اینترنت پرسرعت جهانی را آغاز کرده است. برنامه ماهواره های استارلینک از سال 2017 و در جهت ایجاد یک سیستم پهنای باند ارزان قیمت و ارسال اینترنت به سراسر جهان صورت گرفت.

در این پروژه ایلان ماسک باید حداقل 800 ماهواره به فضا ارسال کند تا یک پوشش حداقلی اینترنت ایجاد شود. اسپیس ایکس می گوید: یک صورت فلکی با 12000 ماهواره استارلینک می تواند در آینده تشکیل شود. بریا دریافت اینترنت از این ماهواره ها نیازمند ساخت یک میلیون ترمینال هستیم. این ترمینال ها می توانند سیگنال را از فضا دریافت و روی زمین به کاربران منتقل کنند. تا پایان امسال حدود 1500 ماهواره اسپیس ایکس در مدار زمین قرار خواهد گرفت.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال