خودروی خودران گوگل چگونه با عابران پیاده صحبت می‌کند؟

خودروهای هوشمند که توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند، توانایی‌های زیادی داشته و می‌توانند از تصادف و برخورد خود با دیگر اتومبیل‌ها جلوگیری نمایند. آنها برای این مورد حتی به سیستم‌های هوشمندی مجهز شده‌اند که می‌توانند دیگر رانندگان را متوجه خود کنند. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر آنها با […]

خودروهای هوشمند که توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند، توانایی‌های زیادی داشته و می‌توانند از تصادف و برخورد خود با دیگر اتومبیل‌ها جلوگیری نمایند. آنها برای این مورد حتی به سیستم‌های هوشمندی مجهز شده‌اند که می‌توانند دیگر رانندگان را متوجه خود کنند. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر آنها با یک انسان برخورد داشته باشند، چه واکنشی باید نشان دهند؟

هر چند سوال ما شاید کمی عجیب به نظر برسد چرا که قاعدتا یک خودرو نباید هیچ واکنشی از خود نشان دهد! اما پتنت جدیدی که شرکت گوگل به ثبت رسانده، به منظور جلوگیری از هر گونه مشکل در مواجهه با انسان‌ها و با خبر کردن آنها می‌باشد. با توجه به اطلاعاتی که در مورد این پتنت منتشر شده، نه تنها افراد عادی در خیابان متوجه حضور خودروهای هوشمند گوگل شده، بلکه در مواقعی خاص، پاسخ‌های مناسب را نیز دریافت می‌کنند!

‘I’M DRIVING HERE!’ HERE’S HOW GOOGLE’S SELF-DRIVING CAR COULD TALK TO PEDESTRIANS 2

همانطور که می‌دانید تنها راه ارتباطی یک خودرو با افراد، می‌تواند چرخ‌ها، چراغ‌ها و شاید بوق خودرو باشد و واقعا هیچ راه دیگری وجود ندارد. اما گوگل سعی کرده با ابداع یک پتنت جدید، از روش‌های دیگری همچون سیگنال‌های مشخص، نمایش دادن وضعیت موجود توسط صفحه‌نمایش و حتی پیام‌های صوتی همچون Walk به معنای رد شدن و Don’t Walk برای باز داشتن فرد از حرکت کردن، استفاده نماید.

حتی صحبت‌هایی در مورد خارج شدن یک دست رباتیک از قسمتی از خودرو نیز به میان آمده، دستی رباتیک که سعی می‌کند با افراد حاضر در جاده ارتباط برقرار نماید و علامتی خاص را نشان دهد. مورد دیگری که شاید در لحظه‌ی اول کمی عجیب و باورنکردنی به نظر برسد، “چشم رباتیک” می‌باشد که البته هنوز اطلاعات زیادی از آن نیز در دست نیست.

به هر حال گوگل تمام تلاش خود را دارد تا بتواند خودروی هوشمند خود را با امکاناتی بسیار پیشرفته، تجهیز نماید و اخیرا نیز یکی از کارمندان قدیمی و طراح سیستم AutoPilot شرکت تسلا، آقای Robert Rose را نیز به استخدام خود در آورده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال