روش سیستم ایمنی بدن در محافظت از چشم در برابر عفونت کشف شد

محققان  در تحقیقات اخیر خود موفق شدند روش سیستم ایمنی بدن برای محافظت از چشم در برابر عفونت های ویروسی را کشف کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به دلیل حساسیت بالای چشم سیستم ایمنی بدن باید از آن در برابر عفونت های ویروسی به خوبی محافظت کند. همانطور که می‌دانید حتی […]

محققان  در تحقیقات اخیر خود موفق شدند روش سیستم ایمنی بدن برای محافظت از چشم در برابر عفونت های ویروسی را کشف کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به دلیل حساسیت بالای چشم سیستم ایمنی بدن باید از آن در برابر عفونت های ویروسی به خوبی محافظت کند. همانطور که می‌دانید حتی وارد شدن کمی گرد و خاک نیز باعث تحریک چشم میشود. با این حال می بینیم که عملکرد بدن در محافظت از چشم بسیار با دقت انجام می گیرد.

 به همین دلیل محققان تلاش کردند تا طی مطالعه ای نحوه عملکرد سیستم ایمنی را کشف کنند. مطالعه اخیر محققان نشان میدهد که قرنیه از لنفوسیت تی کمک می گیرد تا ویروس ها را بدون آسیب رساندن به بینایی فرد از بین ببرد. همچنین این مطالعه نشان می دهد نظریه عدم وجود لنفوسیت تی در قرنیه های سالم نیز نادرست است. زیرا چشم ها با ایجاد یک پاسخ ایمنی ضعیف می توانند از التهاب و مسدود شدن بینایی جلوگیری کنند.

 مطالعه محققان موسسه عفونت و ایمنی پیتر دوهرتی با کمک میکروسکوپ چند فوتونی و با هدف دریافت نمای نزدیک از سلول های قرنیه انجام گرفت. همچنین در این آزمایش از بافت موش های آلوده به ویروس هرپس سیمپلکس استفاده شد. در نهایت مشخص شد که چشم در این مبارزه لنفوسیت تی دارای حافظه تولید طولانی‌مدت تولید و برای مبارزه آنها را در قرنیه گذاشته است. سپس این سلول ها در سراسر چشم حرکت کرده و ویروس ها را از بین میبرد. به طوری که تصاویر متحرک درون میکروسکوپ نیز سلول های لنفوسیت تی در قرنیه را در حال گشت زنی ثبت کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال