کاشت ایمپلنت مغزی می تواند باعث تغییر در شخصیت افراد شود

یکی از بخش های فناوری به ایمپلنت های مغزی تخصیص داده شده است که می تواند به برخی بیماران کمک کند تا بتوانند قابلیت های از دست رفته خود را احیا کنند. این راهکار امکان تعامل با فناوری های جدید را به وجود می آورد. تحقیقات جدیدی که اخیراً روی این بخش از فناوری انجام […]

یکی از بخش های فناوری به ایمپلنت های مغزی تخصیص داده شده است که می تواند به برخی بیماران کمک کند تا بتوانند قابلیت های از دست رفته خود را احیا کنند. این راهکار امکان تعامل با فناوری های جدید را به وجود می آورد. تحقیقات جدیدی که اخیراً روی این بخش از فناوری انجام شده است نشان می‌دهد این امپلنت ها ممکن است باعث تغییرات در شخصیت افراد شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک از آغاز آزمایش های انسانی نورالینک طی ۶ ماه آینده خبر داده بود. به نظر می‌رسد ماسک قصد دارد علاوه بر کمک به بیماران از این محصولات برای مقاصد تجاری نیز استفاده کند. نورالینک تنها شرکت متمرکز روی ایمپلنت های مغزی نیست و تا کنون موسسات دیگری نیز روی این حوزه تمرکز کرده‌اند. بسیاری از بیماران نیز با هدف بهبود کیفیت زندگی خود از این پلنت های رایج برای کمک به شنوایی یا سیگنال های مغزی در حملات صرع استفاده می کنند. اگرچه این فناوری در مراحل اولیه قرار دارد مطالعات اخیر نشان داده است استفاده از آن تاثیراتی را روی مغز ایجاد خواهد کرد.

پروفسور آنا وکسلر، استاد حوزه اخلاق پزشکی و قوانین سلامت از دانشگاه پنسیلوانیا در این مورد می گوید: افراد پذیرنده ایمپلنت های مغزی ممکن است به این دستگاه ها وابستگی شدید پیدا کنند. همچنین پیش از استفاده از آنها باید پژوهش های دیگری در زمینه اخلاقی و آسیب‌های آن انجام شود. البته تاکنون استفاده از این ایمپلنت ها مشکلات جدیدی را ایجاد نکرده است. اما برخی تغییرات مربوط به عملکرد های شناختی مغز در زمان استفاده از این دستگاه ها ثبت شده است. همه این تغییرات منفی نبوده اند و بیشتر آنها جنبه های مثبت نیز داشته اند. به عنوان‌ مثال بیماران پارکینسون پس از دریافت این ایمپلنت ها اعلام کردند پس از جراحی حس خود شناختی آنها نسبت به قبل بهبود یافته است.

از طرفی پروفسور فردریک گیلبرت از دانشگاه تاسمانی استرالیا در تحقیقات خود در مصاحبه با بیماران گفته است برخی از آنها دچار اختلالات خودشناسی شده‌اند. البته این اختلالات شدید نبوده است. اما برخی از آنها حس متفاوتی نسبت به پیش از کاشت ایمپلنت داشته اند یا برخی از آنها احساس اعتماد به نفس کاذب پیدا کرده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال