گوشی موبایل ارزان میشود. واردات بیش از 900 هزار گوشی

واردات بیش از 900 هزار موبایل در مرداد ماه امسال، رکورد واردات موبایل به صورت تجاری را در 17 ماه اخیر شکسته است. این تعداد از واردات که توسط واردکنندگان رسمی موبایل صورت گرفته است، توسط سامانه همتا اعلام شده که می تواند دلیل خوبی برای کاهش قیمت انواع گوشی تلفن همراه باشد. به گزارش […]

واردات بیش از 900 هزار موبایل در مرداد ماه امسال، رکورد واردات موبایل به صورت تجاری را در 17 ماه اخیر شکسته است. این تعداد از واردات که توسط واردکنندگان رسمی موبایل صورت گرفته است، توسط سامانه همتا اعلام شده که می تواند دلیل خوبی برای کاهش قیمت انواع گوشی تلفن همراه باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، کاهش واردات گوشی موبایل از طریق افرادی که به صورت مسافری برای این منظور اقدام می کردند، موجب شد تا سامانه ای به شکل قانونی در این راستا شکل گیرد. این سامانه با اتصال به گمرک جلوی ورود غیر قانونی انواع گوشی موبایل را گرفته و و زمینه مساعدی را جهت واردات قانونی گوشی موبایل فراهم آورده است. در ماه‌های خرداد و تیر به ترتیب حدود ۳۵۰ هزار و ۵۳۰ هزار دستگاه تلفن همراه به صورت تجاری وارد کشور شده است که رکورد بیش ترین میزان را تا به الان در ماه مرداد با ورود بیش از 900 هزار دستگاه شاهد هستیم.

این میزان از واردات می تواند خبر خوبی در راستای رسیدن به ثبات در بازار گوشی های تلفن همراه باشد. ثباتی که در پی آن شاهد کاهش قیمت گوشی های تلفن همراه نیز باشیم. در حال حاضر در حدود 68 شرکت به صورت قانونی و شفاف اقدام به واردات تجاری تلفن همراه کرده اند که این میزان می تواند رقم مناسبی جهت افزایش میزان عرضه در مقابل تقاضا باشد. افزایش قیمت تلفن همراه در دو سال گذشته علاوه بر آنکه می تواند به قیمت ارز مربوط باشد، بیش تر به دلیل کاهش عرضه ناگهانی در مقابل تقاضا بوده است که این خود موجبات افزایش قیمت را فراهم کرده بود. اکنون با بسته شدن مسیر واردات تلفن همراه به شکل مسافری و ایجاد شفافیت برای شرکت های تجاری جهت واردات تلفن همراه، قدم بزرگی جهت کاهش قیمت گوشی های موبایل برداشته شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال