نکات مهم نگهداری و خرید تیشرت زنانه

یکی از نگرانی هایی که خیلی از افراد ممکن است درباره ی لباس هایشان داشته باشند، کم بودن عمر مفید آن ها است. به خصوص اگر آن لباس، لباس مورد علاقه شان باشد. در این رابطه بسیار مهم است که با نگهداری اصولی از لباس ها، مانع خراب شدن آن ها شویم. در میان لباس […]

یکی از نگرانی هایی که خیلی از افراد ممکن است درباره ی لباس هایشان داشته باشند، کم بودن عمر مفید آن ها است. به خصوص اگر آن لباس، لباس مورد علاقه شان باشد. در این رابطه بسیار مهم است که با نگهداری اصولی از لباس ها، مانع خراب شدن آن ها شویم. در میان لباس ها، برخی آیتم ها به دلیل جنس و استفاده ی مداوم، بیشتر در معرض مستهلک شدن هستند.

تیشرت ها از این دسته لباس ها هستند. جنس پنبه ای تیشرت و ظرافت آن، باعث تحلیل رفتن زودرس بافت آن ها در برابر شستشو و حرارت زیاد می شود. البته برای افزایش عمر مفید تیشرت ها، با رعایت چند نکته ی مهم، می توانیم تا مدت ها از آن ها استفاده کنیم. در ادامه ی این مطلب همراهمان باشید تا شما را با نکات مهم نگهداری و خرید تیشرت زنانه آشنا کنیم.

نکات مهم هنگام خرید تیشرت زنانه

برای داشتن تیشرت هایی کاربردی در کمد لباس تان، لازم است به برخی نکات توجه داشته باشید.

  • هدف خرید را مشخص کنید

قبل از خرید تیشرت زنانه مشخص کنید هدف تان از خرید آن تیشرت چیست. برای این کار بهتر است بدانید هر تیشرت برای چه موقعیتی مناسب است. اگر فقط از طرح یک تیشرت خوشتان آمده و قصد خرید دارید، باید این ریسک را قبول کنید که ممکن است با دیگر آیتم های کمدتان همخوانی نداشته باشد. اما اگر تیشرتی می خواهید که بتوانید با چند آیتم دیگر استایل کنید، به سراغ تیشرت های ساده با رنگ های خنثی بروید. همچنین اگر قصد خرید تیشرتی مجلسی دارید، بهتر است هنگام خرید مدل و رنگ تیشرت را با آیتم های مجلسی کمدتان بسنجید.

  • سایز مناسب خود را انتخاب کنید

نکته ی مهم دیگر در خرید تیشرت دخترانه یا هر لباس دیگری، توجه به سایز آن است. البته اگر به سراغ مدل تیشرت زنانه لانگ یا اوورسایز می روید، باید بدانید که این تیشرت ها معمولا فری سایز هستند. از طرفی دیگر تیشرت های فیت و دارای سایزبندی، باید متناسب با سایز شما باشند. از این رو همیشه هنگام خرید تیشرت زنانه، سعی کنید تیشرت یا لباس را پرو کنید.

در این حالت شما هم سایز مناسب خود را پیدا می کنید، و هم متوجه ایرادات احتمالی لباس خواهید شد. در هنگام خرید اینترنتی و شرایطی که امکان پرو لباس وجود ندارد، می توانید از راهنمای سایز سایت کمک بگیرید.

  • به کیفیت جنس و دوخت لباس توجه داشته باشید

هر چه کیفیت یک تیشرت یا لباس بالاتر باشد، ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت. تیشرت ها چون استفاده ی زیادی دارند و مرتب شسته می شوند، باید کیفیت مطلوبی داشته باشند. تیشرت ها معمولا از الیاف نخ پنبه یا الیاف مصنوعی پلی استر تهیه می شوند. تیشرت هایی که صد در صد نخی هستند، گزینه ای مناسب برای استفاده روزمره اند. این تیشرت ها قابل تنفس و سبک هستند.

به همین دلیل زودتر از الیاف مصنوعی چروک می شوند و احتمال آبرفت دارند. در مقابل تیشرت های پلی استر به دلیل داشتن الیاف مصنوعی دیرتر چروک می شوند. تیشرت های پلی استر همچنین دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و پارگی هستند. پیشنهاد ما برای تیشرت های خانگی و استفاده روزمره، تیشرت های سبک نخ پنبه است. تیشرت های پلی استر بیشتر برای بیرون و فعالیت های ورزشی پیشنهاد می شوند.

کیفیت دوخت تیشرت نیز از عوامل تاثیرگذار در ماندگاری و زیبایی آن است. به همین دلیل سعی کنید هنگام خرید تیشرت زنانه، به دوخت قسمت های یقه، آستین و پایین لباس توجه کنید. توجه داشته باشید همه ی قسمت های دوخت و درزها به صورت یکنواخت و یکسان دوخته شده باشند و جایی بدون دوخت نمانده باشد. همچنین اگر مدل تیشرت زنانه مورد نظرتان دارای دکمه است، دقت کنید که دکمه ها کاملا روی لباس فیکس شده باشند.

دوخت تیشرت

برای بزرگنمایی کلیک کنید

نکات مهم هنگام نگهداری تیشرت

  • هنگام شستشو به برچسب مراقبتی لباس توجه کنید

برچسب های مراقبتی، برچسب هایی درون لباس هستند که راهنمای شستشو، اتوکشی و خشک کردن لباس بر روی آن ها درج شده است. رعایت دستورالعمل این برچسب ها، تاثیر زیادی در ماندگاری لباس ها دارد. به همین دلیل سعی کنید هنگام شستشو و نگهداری تیشرت ها حتما به این برچسب ها دقت داشته باشید. هر علامت روی برچسب نماد یک چیز است. به عنوان مثال علامت تشت آب برای شستشو، مثلث برای استفاده از سفید کننده ها و مربع روش خشک کردن لباس است. علامت تشت آب با درج عدد ۳۰ در آن، نشان دهنده ی این است که باید لباس را با دمای آب ۳۰ درجه بشویید.

نکته ی دیگر در هنگام شستشوی تیشرت ها این است که، تیشرت های سفید را از تیشرت های رنگی جدا کنید. علت آن نیز رنگ پس دادن تیشرت های رنگی به تیشرت های سفید است. همچنین از آن جایی که پارچه های تیشرت بسیار ظریف هستند، از شستشوی آن ها با لباس های ضخیم مانند چرم یا جین خودداری کنید.

  • برچسب راهنمای شست و شو

    برای بزرگنمایی کلیک کنید

    تیشرت را به درستی خشک کرده و تا کنید

برای خشک کردن تیشرت ها ابتدا سعی کنید تا جایی که می توانید آب لباس را بگیرید. داشتن آب اضافه هنگام خشک شدن، باعث کشیدگی تیشرت و بدفرمی آن می شود. پس از گرفتن آب برای خشک کردن، تیشرت را ترجیحا بر روی سطحی صاف و یکنواخت پهن کنید. بعد از خشک شدن لباس آن را از روی بند بردارید؛ زیرا حرارت مستقیم خورشید باعث آسیب به بافت لباس می شود. اگر تیشرت هایتان را در کشو می گذارید، بهتر است آن ها را اصولی و منظم تا کرده و درون کشو قرار دهید. از روی هم گذاشتن تیشرت ها در کشو تا جایی که می توانید خودداری کنید؛ زیرا این کار باعث می شود هوا به درستی در بین شان جریان پیدا نکند و باعث چروکیدگی تیشرت شود.

  • برای نگهداری تیشرت در کمد از چوب لباسی استفاده کنید

اگر قصد دارید تیشرت را در کمد قرار دهید، بهتر است به جای تا کردن از چوب لباسی استفاده کنید. استفاده از چوب لباسی در کمد باعث جلوگیری از چروکیدگی لباس می شود. نکته ی مهم دیگر برای نگهداری تیشرت در کمد و کشو این است که، حتما قبل از قرار دادن آن ها در کمد، آن ها را بشویید. قرار دادن لباس های کثیف در کشو و کمد، باعث بو گرفتن بقیه لباس ها و کمدتان می شود. شما حتی می توانید برای خوشبو نگه داشتن محیط کمد، مقداری اسطوخودوس یا یک شیشه عطر خالی در کمدتان قرار دهید.

رعایت نکاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، کمک بسیاری به افزایش عمر لباس هایتان خواهد کرد. شما برای نگهداری و خرید تیشرت زنانه و دیگر لباس هایتان چه کارهای دیگری انجام می دهید؟
برنس مد پلتفرم تخصصی مد و فشن