در سال 2017 گوشی‌های هوشمند 75 درصد از ترافیک اینترنت را در اختیار خواهند داشت

اگر نگاهی منطقی به روند فعلی دنیا مخصوصا حوزه‎ی فناوری داشته باشیم، متوجه می‎شویم که فناوری موبایل غولی جاویدان است که هر روز بزرگتر می‎شود. از نوآوری‎های مبتکرانه گرفته تا اصلاحات ظریف، هر تغییر و هر به‎روزرسانی که ما شاهد آن هستیم، این صنعت را به طریقی یا شکلی به جلو هدایت می‎کند. در نتیجه، […]

اگر نگاهی منطقی به روند فعلی دنیا مخصوصا حوزه‎ی فناوری داشته باشیم، متوجه می‎شویم که فناوری موبایل غولی جاویدان است که هر روز بزرگتر می‎شود. از نوآوری‎های مبتکرانه گرفته تا اصلاحات ظریف، هر تغییر و هر به‎روزرسانی که ما شاهد آن هستیم، این صنعت را به طریقی یا شکلی به جلو هدایت می‎کند. در نتیجه، افراد بیشتر و بیشتری به نسبت سابق با دستگاه‎های همراه آشنا شده و صاحب یکی از آن‎ها می‎شوند. به همراه قدرتمندتر و نوآورانه‎تر شدن دستگاه‎ها، قیمت‎ها نیز به شکل بارزی افت خواهند داشت. در همین خصوص، گزارشی که توسط وب‎سایت Zenith منتشر شده نشان می‎دهد که در سال بعدی میلادی، یعنی 2017، یک سهم عظیم 75 درصدی از کل ترافیک اینترنت مختص به دستگاه‎های موبایل خواهد بود.

برای این‎که چشم‎انداز بهتری به این پیش‎بینی داشته باشید باید بگوییم که گوشی‎های هوشمند و تبلت‎ها در گذشته، سال 2012، تنها در حدود 40 درصد ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده بودند. یک افزایش 35 درصدی در طول تنها 5 سال واقعا چشم‎گیر است، و حتی به نظر می‎رسد که سرعت اوج‎گیری این آمار بیشتر هم باشد. آمار مربوط به سال 2016 نشان از این دارند که دستگاه‎های موبایل 68 درصد ترافیک اینترنت را تشکیل می‎دهند و انتظار می‎رود که در دو سال آینده یعنی تا سال 2018، این رقم به 79 درصد افزایش داشته باشد.

شاید این سوال مطرح شود که چه کشوری بیشترین علاقه را به موبایل دارد؟ Zenith گزارش می‎دهد که در حال حاضر کشور اسپانیا بیشترین مقدار مصرف اینترنت را از دستگاه‎های موبایل با یک رقم 85 درصدی به خود اختصاص داده است. در مقابل کشوری که گوشی‎های هوشمند بیشترین محبوبیت را در آن‎جا دارند، کشور ایرلند است، به نحوی که یک رقم چشم‎گیر 92 درصدی از شهروندان این کشور صاحب یک گوشی‎هوشمند هستند. اختلاف این کشور با اسپانیا که آماری 91 درصدی دارد، زیاد نیست و با توجه به رشد فناوری موبایل و ارزان‎تر شدن آن‎ می‎توان به خوبی انتظار داشت که کشورهای بیشتری در اطراف جهان چنین آماری را از خود نشان دهند.

همان‎طور که می‎توان انتظار داشت، این افزایش در استفاده از دستگاه‎های موبایل برای دسترسی به اینترنت نقش مهمی در تبلیغات در محیط آنلاین ایفا کرده است. وب‎سایت Zenith در این‎جا نیز ارقامی ارائه داده است و آن‎ها پیش‎بینی می‎کنند که 60 درصد درآمد تمامی تلاش‎های تبلیغاتی در دنیا در سال 2018 کاملا معطوف به دستگاه‎های موبایل خواهد شد. ولی این 60 درصد معادل چه مقدار است؟ باید گفت این 60 درصد در کل دنیا به معنای 134 میلیارد دلار هزینه است تا مقدار آن به نسبت مجموع تمامی بودجه‎های تبلیغاتی در محیط‎های آفلاین و بازاریابی، مجله‎ها، روزنامه‎ها و سینماها بیشتر باشد.

آمار و ارقامی که این وب‎سایت گزارش داده است واقعا حیرت‎آور هستند، ولی جهانی که در آن موبایل‎ها پیشرو باشند به نظر می‎رسد دنیایی باشد که در آن زندگی می‎کنیم و بیش از پیش در حال حرکت به سمت آن هستیم . دستگاه‎هایی نظیر HP Elite x3 باعث می‎شود که یک دستگاه موبایل یک راه‎حل یک مرحله‎ای برای تمامی نیازهای محاسبه‎ای شما باشند و با توجه به ارقامی که این وب‎سایت منتشر کرده است، جای تعجب نخواهد داشت اگر گوشی‎های هوشمند و تبلت‎های بیشتر و بیشتری سعی در این داشته باشند که تنها دستگاه مورد نیاز شما باشند.

وضعیت فعلی فناوری موبایل و استفاده از آن در سال 2016 یقینا جالب است و به نظر می‎رسد در سال‎های آتی حتی اوج‎گیری بیشتری داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال