کلیه کوکی‌های شخص ثالث در کروم در سال 2024 مسدود خواهند شد

گوگل قصد دارد سال آینده با مسدود کردن کوکی‌های شخص ثالث در کروم طرح بزرگ خود را در این باره پیاده کند. با استفاده از این طرح امکان پشتیبانی از کوکی‌ها توسط کروم در سال ۲۰۲۴ وجود نخواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر بسیاری از وب سایت‌ها فعالیت […]

گوگل قصد دارد سال آینده با مسدود کردن کوکی‌های شخص ثالث در کروم طرح بزرگ خود را در این باره پیاده کند. با استفاده از این طرح امکان پشتیبانی از کوکی‌ها توسط کروم در سال ۲۰۲۴ وجود نخواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر بسیاری از وب سایت‌ها فعالیت کاربران در سراسر وب را از طریق کوکی‌ها ردیابی می‌کنند. پست جدید گوگل در وبلاگ این شرکت نشان می‌دهد گوگل قصد دارد از تاریخ ۴ ژانویه ویژگی جدیدی را به نام Tracking Protection آزمایش کند که در آن دیگر امکان دسترسی وب سایت‌ها به کوکی‌های شخص ثالث وجود ندارد. در ابتدا این ویژگی به صورت آزمایشی در اختیار برخی از کاربران قرار می‌گیرد و پس از آن در نیمه دوم سال آینده برای تمام کاربران اندروید و دسکتاپ کروم به طور کامل متوقف می‌شود. این قابلیت کروم در ios قابل اجرا نخواهد بود. زیرا این مرورگر در واقع یک نسخه بازسازی شده از سافاری در ios است.

گوگل در پست مربوط به این خبر اعلام کرد در صورتی که یک وب سایت در زمینه کوکی‌های شخص ثالث کار نکرده و کروم در این مورد متوجه برخی مشکلات شود امکان فعال سازی موقت کوکی‌ها وجود دارد.

هدف گوگل از اجرای این ویژگی ارائه داده‌های کاربران به صورت ناشناس برای تبلیغ کنندگان است. زیرا در این صورت حفاظت از حریم خصوصی کاربران بهتر انجام می‌شود. این غول فناوری پیش از این برنامه‌ریزی‌های خود را برای اجرای این ویژگی در سال ۲۰۲۳ انجام داده بود. اما قرار است در سال ۲۰۲۴ این برنامه و غیر فعال سازی کوکی‌های شخص ثالث در کروم رونمایی شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال