چند روز دیگر حضور مریخ نورد استقامت روی سطح این سیاره یک ساله می شود

حضور مریخ نورد استقامت روی سیاره سرخ تا چند روز دیگر یک ساله خواهد شد و به همین مناسبت ناسا قصد دارد تا رویدادهای حضوری و یا گفتگوهایی به صورت مجازی برگزار کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد در مراسم سالگرد فرود استقامت روی سطح مریخ داستان تیم این […]

حضور مریخ نورد استقامت روی سیاره سرخ تا چند روز دیگر یک ساله خواهد شد و به همین مناسبت ناسا قصد دارد تا رویدادهای حضوری و یا گفتگوهایی به صورت مجازی برگزار کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد در مراسم سالگرد فرود استقامت روی سطح مریخ داستان تیم این ماموریت را به صورت گفتگوی مجازی و یا رویداد حضوری برگزار کند و کلیه افراد می توانند در صورت تمایل در این مراسم شرکت کنند. به گفته ناسا ماکت های این مریخ نورد در اندازه واقعی در سانفرانسیسکو و نیویورک به نمایش گذاشته شده و همچنین در رویداد مجازی نیز کلیه افراد امکان حضور خواهند داشت.

استقامت در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ توانست با موفقیت در دهانه ۴۵ کیلومتری جزرو فرود بیاید. هدف از ارسال این مریخ نورد نیز جستجوی حیات باستانی و جمع‌آوری نمونه از سطح این سیاره بوده است. استقامت تا کنون توانسته علاوه بر جمع آوری نمونه هایی از خاک و هوای این سیاره موفقیت های دیگری نظیر تصاویر زیبا و خیره کننده از سطح مریخ ثبت کند. همچنین بالگرد نبوغ نیز با طراحی ویژه خود توانسته تا کنون ۱۹ پرواز موفق روی سطح این سیاره داشته باشد. طبق آخرین اعلامیه ناسا استقامت قصد دارد با سفری چند کیلومتری به سمت یک دلتای نزدیک رفته و به جستجوهای خود ادامه دهد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال