محققان طی یک پدیده نادر یک جنین را از مغز یک کودک بیرون کشیدند

زمانی که یک کودک یکساله در چین به دلیل مشکلات حرکتی به پزشک مراجعه کرده بود، مشخص شد در اتفاقی نادر مغز این کودک یک جنین را در رحم مادر جذب کرده است. این جنین مربوط به برادر یا خواهر دوقلوی این کودک بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پزشکان پس […]

زمانی که یک کودک یکساله در چین به دلیل مشکلات حرکتی به پزشک مراجعه کرده بود، مشخص شد در اتفاقی نادر مغز این کودک یک جنین را در رحم مادر جذب کرده است. این جنین مربوط به برادر یا خواهر دوقلوی این کودک بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پزشکان پس از حضور این کودک در بیمارستان سر او را اسکن کردند. آنها متوجه شدند یک جور کیسه در مغز این کودک وجود دارد که در آن استخوان هایی دیده میشود. در این هنگام مشخص شد این کودک جنین برادر یا خواهر خود را درون جمجمه خود دارد. این پدیده نادر به نام دوقلوی انگلی به ندرت اتفاق می افتد. در این زمان دوقلو ها پس از رسیدن به هم در رحم مادر رشد یکی از آنها متوقف میشود. در برخی موارد نیز جنین در حال رشد جنین پیکر را جذب میکند. البته جذب آن درون مغز بسیار نادر است.

پزشکان تحت عمل جراحی جنین را از مغز خارج کردند. این جنین حدود ده سانتی متری در مراحل اولیه رشد قرار داشت که در همین مراحل اولیه تشکیل رشد آن متوقف شده بود. به گفته دانشمندان این پدیده در هر ۵۰۰ هزار تولد اتفاق می افتد. البته در این اتفاق این پدیده در مغز بوده است.

پیش از این نیز در سال ۱۹۸۲ یک کودک به پایان جمجمه بزرگتر از حالت عادی مورد معاینه قرار گرفت. پس از شکافتن جمجمه مشخص شد یک جنین ۱۴ سانتی متری درون مغز وی قرار دارد. البته کودک توانست به زندگی عادی خود ادامه دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال