در اندروید ۱۴ امکان نصب اپ های قدیمی وجود ندارد

اندروید ۱۴ امکان نصب اپ های قدیمی را به کاربر نخواهد داد. دلیل آن نیز جلوگیری از انتشار بدافزارها و اپلیکیشن هایی است که نسخه های قدیمی اندروید را مورد هدف قرار می دهند. علاوه بر آن کلیه اپ هایی که در اپ استور قرار دارند برا ی نصب باید اندروید ۱۲ و بعد آن […]

اندروید ۱۴ امکان نصب اپ های قدیمی را به کاربر نخواهد داد. دلیل آن نیز جلوگیری از انتشار بدافزارها و اپلیکیشن هایی است که نسخه های قدیمی اندروید را مورد هدف قرار می دهند. علاوه بر آن کلیه اپ هایی که در اپ استور قرار دارند برا ی نصب باید اندروید ۱۲ و بعد آن را نیز پشتیبانی کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق قانون گوگل پلی کلیه توسعه دهندگان موظف هستند تا اپ های خود را برای قراردادن در این استور با ویژگی های امنیتی اندروید مطابقت دهند.

اکنون قوانین گوگل پلی به روزرسانی شده و کلیه توسعه دهندگان حق ندارند اپلیکیشن های خود را برای برای اندرویدهای پایین تر از ۱۲ منتشر کنند. گفته میشود این محدودیت تنها شامل اپ های جدید خواهد شد و در صورتی که توسعه دهنده ای بخواهد اپلیکیشن خود را مبتنی بر نسخه های قدیمی تر اندروید توسعه دهد می تواند فایل APK آن را نیز در اختیار مخاطبان قرار دهد.

طبق اطلاعات منتشر شده این وضعیت در اندروید ۱۴ سخت تر است و این سیستم عامل از نصب اپ های قدیمی و منسوخ جلوگیری میکند. بطوری که حتی امکان نصب این اپلیکیشن ها چه از طریق نصب فایل APK و چه بصورت مستقیم از فروشگاه وجود ندارد.

گوگل قصد دارد با اجرای این سیاست از انتشار بدافزارها جلوگیری کند. به اعتقاد گوگل بسیاری از بدافزارها از امدرویدعای قدیمی برای انتشار استفاده می کنند. زیرا نسخه های قدیمی اندروید مانند نسخه های فعلی دارای قابلیت های امنیتی نیستند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال